قاسم‌زاده: وصول مطالبات شهرداری‌ها از دولت به صورت تهاتر/وضعیت استخدام کارکنان مشخص می‌شود

شهردار اصفهان با تشریح دستاوردهای یکصدوسیزدهمین نشست مجمع کلان‌شهرهای کشور، گفت: بیش از ۸۰ درصد مسائل مطرح شده به همت و پیگیری معاون اول رئیس جمهور حل شده است.

علی قاسم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به مباحث مطرح شده در یکصدوسیزدهمین نشست مجمع کلان‌شهرهای کشور، اظهار کرد: روند خوب کلان‌شهرها در دوره جدید مدیریت شهری، تشکیل جلسات برای احصا و بررسی مشکلات است تا به اقتضای نوع مشکلات، جلساتی نیز با دستگاه‌های ذی‌ربط در تهران تشکیل و مسائل حل شود.

وی با بیان اینکه در روز نخست یکصدوسیزدهمین نشست مجمع کلان‌شهرهای کشور مسائل موجود بین شهرداری‌ها و بانک شهر به عنوان بانک پشتیبان شهرداری‌ها بررسی شد، افزود: بانک شهر مشکلاتی با شهرداری‌ها و بانک مرکزی داشت که با حضور مدیرعامل بانک مرکزی مسائل احصا و بررسی و قرار شد موضوع از سوی کلان‌شهرها پیگیری شود.

شهردار اصفهان تصریح کرد: موضوع دیگری که در نخستین روز از یکصدوسیزدهمین نشست مجمع کلان‌شهرهای کشور مطرح شد، پیرامون مسائل شهرداری‌ها با دولت از قبیل جرایم راهنمایی و رانندگی، ارزش افزوده و مطالبات شهرداری‌ها از دولت بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در دومین روز از یکصدوسیزدهمین نشست مجمع کلان‌شهرهای کشور، جلسه‌ای با حضور «محمد مخبر» معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، البته در کمتر از یکسال گذشته، این سومین جلسه‌ای است که با حضور وی برگزار و مسائل بین شهرداری‌ها و دولت مطرح و پیگیری می‌شود.

قاسم‌زاده با بیان اینکه در جلسه‌ای که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، چند موضوع مهم مطرح و تصمیم‌گیری شد، گفت: موضوع نخست مطالبات شهرداری‌ها از دولت بود که مقرر شد معاون اول رئیس جمهور پیگیری لازم را انجام دهد و مطالبات به صورت تهاتر وصول شود.

وی با اشاره به سهم شهرداری‌ها از جرایم وصول شده راهنمایی و رانندگی، اظهار کرد: بر اساس قانون، ۶۰ درصد از جرایم وصول شده راهنمایی و رانندگی پس از واریز به خزانه دولت، باید به شهرهای مربوطه برگشت داده شود، این در حالی است که این اقدام از سال ۹۰ تا ۱۴۰۰ به طور کامل انجام نشده است که این موضوع مطرح و بلافاصله با تماس معاون اول رئیس جمهور مقرر شد این مسئله نیز رفع شود.

کارکنان شهرداری‌ها از بلاتکلیفی نوع قراردادهای خود خارج می‌شوند

شهردار اصفهان ادامه داد: از دیگر مسائل، مباحث مربوط به منابع انسانی شهرداری‌ها بود؛ آئین‌نامه استخدامی شهرداری‌ها در وزارت کشور در حال بررسی است، اما اختلاف نظر بین وزارت کشور و سازمان اداری و استخدامی کشور درباره این آئین نامه، باعث شده ماه‌ها بلاتکلیف بماند، لذا قرار شد معاون اول رئیس جمهور یک کمیسیون به ریاست خود تشکیل دهد و دو طرف یعنی وزارت کشور و سازمان اداری و استخدامی کشور همچنین نمایندگانی از شهرداری‌ها حضور داشته باشند تا مسائل به داوری وی حل شود و کارکنان شهرداری‌ها از بلاتکلیفی درباره نوع قراردادهای خود خارج شوند.

وی تاکید کرد: شهرداری‌ها درخواستی از شخص معاون اول رئیس جمهور داشتند مبنی بر اینکه در تنظیم بخش‌هایی از برنامه توسعه هفتم که مرتبط با شهرداری‌ها است، نظر شهرداری‌ها نیز شنیده شود که معاون اول رئیس جمهور دستور داد در کارگروه‌های مرتبط با مباحث شهرداری‌ها که در حال تنظیم برنامه توسعه هفتم هستند، نمایندگانی از شهرداری‌ها و مجمع کلانشهرها حضور داشته باشند.

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: در دومین روز از یکصدوسیزدهمین نشست مجمع کلان‌شهرهای کشور در خصوص موضوعات مربوط به حمل‌ونقل عمومی صحبت شد تا بتوانیم با استفاده از مطالبات شهرداری‌ها از دولت، برای توسعه حمل‌ونقل عمومی همچون اتوبوس‌ها شهری یا واگن‌های مترو استفاده کنیم که در این راستا معاون اول رئیس جمهور نظر مثبت داشت و دستور داد این اقدام انجام شود.

وی گفت: بیش از ۸۰ درصد مسائل مطرح شده به همت و پیگیری معاون اول رئیس جمهور حل شده است که امیدواریم این جلسه دستاوردهای خوبی برای کلان‌شهرهای کشور به همراه داشته باشد.

کد خبر 597646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.