زباله‌های عفونی در تهران تفکیک نمی‌شود

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: پس از شیوع کرونا، زباله‌های عفونی از زباله‌های تر و خشک در این کلان‌شهر تفکیک نشده است.

به گزارش ایمنا، سوده نجفی با اشاره به نقش شهرداری در جمع‌آوری و امحای پسماندهای عفونی و بیمارستانی، اظهار کرد: شهرداری وظیفه‌ای برای جمع‌آوری پسماند ندارد و به عنوان یک نهاد اجرایی مسئولیت بخشی از کار را تحت عنوان پیمانکار به عهده گرفته است.

وی با بیان این‌که تمامی مراکز و اماکن بهداشتی درمانی باید به دستگاه‌های زباله‌سوز مجهز باشند، ادامه داد: اما تاکنون این اتفاق برای تمامی مراکز بهداشتی و درمانی و مطب‌ها اتفاق نیفتاده است از این رو آنها موظف هستند جهت جمع‌آوری پسماند عفونی و امحاء آن با سازمان پسماند شهرداری به عنوان پیمانکار قرارداد ببندند و هزینه آن را پرداخت کنند.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران گفت: مشکل پرداخت نکردن هزینه جمع‌آوری پسماندهای عفونی و بیمارستانی با مراکز ذیل وزارت بهداشت است، در دو سال گذشته پس از شیوع کرونا با مشکل تفکیک نکردن زباله‌های عفونی از زباله‌های تر و خشک مواجه شدیم که این موضوع آسیب‌های متعددی به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر تهران جایگاه مدیریت شهری و سیاست‌گذاری را دارد، اضافه کرد: شهرداری باید موضوع تفکیک زباله‌های تر و خشک از پسماندهای عفونی را تعیین تکلیف کند و در این خصوص به طور جدی پیگیر باشد و اقدامات لازم و اساسی را انجام دهد.

منبع مهر

کد خبر 597641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.