بازار تاریخی اراک را به جهان معرفی می‌کنیم

رئیس شورای اسلامی شهر اراک گفت: با یک نقشه راه مشخص، بازار تاریخی این شهر را به جهان معرفی می‌کنیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر اراک، پیمان عین‌القضاتی با اشاره اینکه شورای ششم شهر اراک در بحث کالبدی، عمرانی و زیرساختی، مواردی را به عنوان عناصر هویتی مد نظر قرار داده است، اظهار کرد: بر مبنای چهار عنصر هویتی بازار، خانه‌های تاریخی، باغات و قنوات می‌توان اراک را به جهان معرفی کرد و حس علاقمندی و تعلق شهروندان را ارتقا بخشید.

وی ادامه داد: لازم است کمک چهار رأس میراث فرهنگی، اوقاف، هیئت امنای بازار و شهرداری، بازار را احیا کرده و به عنوان عنصر هویتی معرفی کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه در اراک خانه‌های تاریخی در حال تخریب است، در حالی که در دیگر شهرها مانند نراق با احیای این خانه‌ها تحت عنوان بوم گردی به دنبال جذب توریست خارجی هستند، گفت: باغات اراک در سنجان و کرهرود و قنات ناصری به عنوان هویت شهر در حال نابودی است و تلاش خواهیم کرد که باغات اراک احیا شود.

وی افزود: هر جا که قنات بوده، عنصر حیات جاری بوده است، در نیمور محلات برای لایروبی قنوات جشن بیلگردانی برگزار می‌شود، اما در اراک به دلیل سهل‌انگاری و کوتاهی، قنوات از بین می‌رود. عزم جدی در استانداری، معاونت عمرانی، میراث فرهنگی، شورای اسلامی شهر، شهرداری و هیئت امنای بازار انجام شده است تا از این سردرگمی در حوزه مرمت و احیای بازار در یک بازه زمانی مشخص خارج شویم.

کد خبر 597636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.