احاطه شدن آمریکا با کمربند گرمایی شدید تا ۲۰۵۰

ایالات‌متحده‌آمریکا اعلام کرده است که با تداوم روند فعلی، بیشتر شهرهای آن تا سال ۲۰۵۰ با کمربند گرمایی پوشیده خواهد شد و مناطقی از آن حداقل یک روز در سال گرمای بالای ۵۱ درجه سانتی‌گراد را تجربه خواهند کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ویژگی تابستان امسال خشکسالی‌ها و امواج گرمای شدید در سراسر جهان بود. گزارش جدید بنیاد غیرانتفاعی «فرست‌استریت» در نیویورک که مطالعه خطرات مرتبط با وضعیت آب‌وهوایی را برعهده دارد حاکی از آن است که این وضعیت تابستان، تنها یک آغاز بوده است. ششمین ارزیابی ملی خطرات آب‌وهوایی این سازمان نیز نشان می‌دهد گرمای خطرناکی در راه است و در رابطه با ایالات‌متحده‌آمریکا پیش‌بینی می‌کند که طی ۳۰ سال آینده بیش‌از ۱۰۰ میلیون آمریکایی در «کمربند گرمایی شدید» قرار خواهند گرفت و حداقل یک روز در سال را با گرمای بالای ۵۱ درجه سانتی‌گراد مواجه خواهند بود.

شاخص گرما با ترکیب دمای واقعی هوا با رطوبت یا دمای "نقطه شبنم" محاسبه می‌شود تا مشخص شود که هر فرد در فضای بیرون از خانه چه حسی دارد. شاخص گرمایی ۵۱ درجه سانتی‌گراد فراتر از سطح خطر شدید خدمات هواشناسی ملی آمریکا قرار دارد. رویدادهای گرمای شدید همچنین می‌تواند به قطع برق طولانی‌مدت از شبکه‌های برق ضعیف منجر شود و با کمانش جاده‌ها و حتی ذوب یا بلند شدن باند فرودگاه همراه باشد.

گزارش فرست‌استریت نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۵۰ جوامع میامی فلوریدا شدیدترین افزایش گرما را احساس خواهد کرد. در حال حاضر این منطقه هفت روز از سال را با گرمای تقریباً ۴۰ درجه سپری می‌کند که پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۵۳ به ۳۴ روز در سال افزایش یابد. مؤسسه فرست‌استریت خاطرنشان کرد که هرچند حتی با پیشرفت‌های تکنولوژیکی وسیع، هنوز هم پیش‌بینی دما برای بلندمدت بسیار دشوار است، این گزارش برای پیش‌بینی دمای دوربرد از مدل‌سازی اقلیم‌شناسی به‌جای مدل‌سازی هواشناسی استفاده می‌کند. برای محاسبه بهترین میزان قرار گرفتن در معرض حرارت فعلی یک ملک، تیم از دمای سطح زمین، پوشش تاج درختان، سطوح غیرقابل نفوذ مانند جاده‌ها یا پیاده‌روها، فضای سبز و نزدیکی به حجم بالایی از آب استفاده کرده است. این اندازه‌گیری‌ها پس از آن طبق سناریوهای انتشار پیش‌بینی‌شده برای سه‌دهه آینده تنظیم می‌شوند.

افزایش دما به‌طور گسترده به‌صورت میانگین مورد بحث قرار می‌گیرد اما لازم است که تمرکزها بر گسترش رویدادهای شدید ادامه‌دار مورد انتظار، در یک سال معین قرار داشته باشد و هر ناحیه برای امور اجتناب‌ناپذیری هم‌چون قرار گرفتن در کمربندهای گرمایی شدید و نتایج وخیم آن آماده شود. رویدادهای گرمای شدید از خطرناک‌ترین حوادث طبیعی هستند تا جایی‌که از زمان وقوع آن‌ها به‌عنوان فصل خطر یاد می‌شود. شمال اقیانوس آرام در تابستان شاهد سه روز دمای بی‌سابقه بود که احتمال می‌رود حداقل ۱۰۰ کشته برجای گذاشته باشد.

احاطه شدن آمریکا با کمربند گرمایی شدید تا ۲۰۵۰

کد خبر 597633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.