بررسی طرح انتخاب شهردار در شورای عالی استان‌ها

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای عالی استان‌ها گفت: در جلسه این کمیسیون دو طرح انتخاب شهردار با رأی مستقیم شهروندان و قانون باغات بررسی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کامران ملکی امروز _پنج‌شنبه بیست و هفتم مردادماه_ با اشاره به جلسه کمیسیون معماری و شهرسازی، اظهار کرد: در جلسه این کمیسیون دو طرح انتخاب شهردار با رأی مستقیم شهروندان و قانون باغات بررسی شد.

وی ادامه داد: در بحث انتخاب شهردار این مسئله مطرح است که شهردار نه توسط شورا که با رأی مستقیم شهروندان انتخاب شود و دو طرح مطرح است یکی اینکه شهردار مانند رئیس جمهور ثبت نام کند و انتخاب شود که به طور کلی از دستور کار خارج شد و مسئله دیگر به این صورت است که هنگام ثبت نام نامزدهایی که می‌خواهند شهردار شوند ثبت‌نام کنند و فردی که بیشترین رأی را آورد شهردار می‌شود.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای عالی استان‌ها گفت: نظر کمیسیون معماری و شهرسازی به این طرح مثبت بود و قرار شد در جلسات آینده بررسی‌های بیشتری انجام شود و ایرادهای این طرح رفع شود.

وی تصریح کرد: در ادامه بررسی طرح اصلاحیه آئین‌نامه اجرایی ماده (۱) قانون اصلاح حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای عالی استان‌ها انجام و قرار شد متراژ زمین باغات در محدوده شهر از ۵۰۰ متر به ۷۰۰ متر و احداث ساختمان در باغ نیز از سه طبقه به پنج طبقه افزایش یابد. این تصمیمات بعد از طی روندهای مخصوص خود در جلسات بعدی به تصویب می‌رسد.

کد خبر 597616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.