ورود زنان را در ورزشگاه آزادی تمرین کنیم

مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال گفت: باید امکانات حضور بانوان در استادیوم‌ها فراهم شود و درحال حاضر ورزشگاه آزادی نیز حداقل امکانات را دارد.

به گزارش ایمنا، سهیل مهدی، در برنامه شب‌های فوتبالی در خصوص وضعیت حضور تماشاگران در استادیوم‌ها اظهار کرد: در بحث حضور تماشاگران مجوزهای لازم صادر شده است که ظرفیت پذیرش را به حداکثر برسانیم. تصمیم‌گیری در خصوص حضور بانوان، در حیطه کمیته برگزاری مسابقات نیست. یک نکته کلی این است که ما همه در این کشور زندگی و سفر می‌کنیم؛ کوچک‌ترین قسمتی که مورد نیاز اماکن عمومی است، سرویس‌های بهداشتی است که در یک ترمینال بین راهی شهر کوچک هم به صورت رایگان در اختیار مردم قرار داده‌اند. پس چرا در ورزشگاهی که مردم پول می‌دهند و بلیت می‌خرند آنقدر ساختار اسفناک است؟

وی ادامه داد: بسیاری موارد را سال‌ها است فراموش کرده‌ایم در ورزشگاه‌ها ایجاد کنیم. به نظرم هوادار فوتبال مظلوم مانده است و وقتی بلیت می‌خرد نمی‌توانیم آن سرویس و خدمات را به او بدهیم. من فکر می‌کنم در ابتدا باید جنسیت را کنار بگذاریم کنار و فضای مهمان‌پذیری را بهتر کنیم.

مهدی در مورد نامه فیفا در خصوص حضور بانوان در ورزشگاه‌ها گفت: متن نامه قابل تفسیر است و با توجه به اینکه قبل از کرونا هم مسئولین فیفا آمدند و این مسئله را متذکر شدند، وقفه کرونا باعث شد زمان بگذرد. فیفا انتظار ندارد که اکنون همه ورزشگاه‌ها مجهز به امکانات حضور بانوان شود اما از همین استادیوم آزادی می‌توان شروع کرد. باید تصمیماتی گرفته شود که در نهایت ما مجری آن تصمیمات خواهیم بود. امیدوارم شرایط فراهم شود؛ هرچند من نگران تسهیلات مهمان‌پذیری خواهران و دخترانمان هستم؛ باید فضا برای آنها فراهم شود. حتی استادیوم آزادی هم در حداقل امکانات است. ورزشگاه آزادی ورزشگاه بین‌المللی ما است اما حداقل تسهیلات را دارد و باید بپذیریم تا این مشکلات رفع نشود هیچ امکانی را نمی‌توانیم در نظر بگیریم.

منبع: ورزش سه

کد خبر 597611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.