دستگاه قضایی موضوع خشکاندن و قطع درختان را پیگیری کند

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: تعدادی از درختان مجموعه انقلاب طی سال‌های گذشته خشکانده و قطع شده است، اما هیچکس تاکنون پیگیر آن نشده و شهروندان از دستگاه قضائی انتظار دارند موضوع را پیگیری و نتیجه را به آنها اعلام کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی پیرهادی امروز _پنج‌شنبه بیست و هفتم مردادماه _ در جمع خبرنگاران با اشاره به قطع درختان مجموعه ورزشی انقلاب تهران، اظهار کرد: جریان اخبار قطع درختان در شرایطی که با کمبود فضای سبز کارآمد مواجه هستیم، ناراحت کننده است؛ به ویژه اگر درختان قدیمی و با ارزش اکولوژیک، به دلایل مختلف در معرض آسیب خشکاندن و قطع قرار گیرند.

وی ادامه داد: تعدادی از درختان مجموعه انقلاب طی سال‌های گذشته خشکانده و قطع شده است، اما هیچ کس تاکنون پیگیر آن نشده است و شهروندان از دستگاه قضائی انتظار دارند موضوع را پیگیری و نتیجه را به آنها اعلام کند، همچنین تعداد درختان این مجموعه در سال ۹۸ را ۱۹ هزار و ۵۲۴ اصله درخت بوده است و این تعداد در حال حاضر به ۱۹ هزار و ۳۲۵ درخت کاهش یافته است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده در سال ۹۸ تعداد ۱۳۰ اصله درخت این مجموعه خشک شده و ۵۷ درخت نیز قطع شده است که مجموع آنها ۱۸۷ درخت می‌شود، موضوع قطع درختان به مجموعه ورزشی انقلاب تهران اعلام شده، اما این مجموعه تاکنون اقدام خاصی انجام نداده است.

وی افزود: سازمان بوستان‌ها باید نسبت به بررسی مجدد این مجموعه و دلایل خشکیدن و قطع شدن درختان سرعت عمل لازم را داشته باشد و علت این امر را به سمع و نظر شهروندان برساند. باید بررسی احتمالی و الزام به غرس درختان جدید نیز در این مجموعه انجام شود، با توجه به سابقه تاریخی و قدمتی که باشگاه انقلاب برای ارائه خدمات ورزشی به شهروندان دارد، از وزارت ورزش و جوانان می‌خواهم بررسی موضوع را در اسرع وقت انجام دهد و دلایل این مسئله را اعلام کند.

پیرهادی با اشاره به اینکه در مجموعه‌ها و سازمان‌ها درختان با بن بالا که دارای ارزش اکولوژیکی زیادی هستند، باید به خوبی حفظ و نگهداری شوند، تصریح کرد: از شهروندان درخواست می‌کنم نسبت به اقدامات مشابه خشکاندن و قطع درختان حساس باشند و موضوع را به کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اطلاع دهند.

وی اضافه کرد: درختان در مجموعه‌های عمومی و دولتی نباید مورد بی‌توجهی قرار گیرند، باید نسبت به برخورد قانونی با خاطیان خشک و قطع کردن درختان در اماکن عمومی و دولتی اقدام ویژه انجام شود و این کمیسیون موضوع قطع درختان را در سال ۱۴۰۱ به طور جدی پیگیری کرده و خواهد کرد.

کد خبر 597607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.