شناسایی بیش از ۳۸۰۰ نقطه قوت و فرصت در شهرداری اصفهان

معاون مدیرکل نوسازی و تحول اداری شهرداری اصفهان گفت: اختصاص ۱۴۲۰ نفر ساعت فعالیت کارشناسی برای ارزیابی دقیق نظام‌ها و فرایندهای کاری شهرداری منجر به شناسایی بیش از ۳۸۵۰ نقطه قوت و فرصت بهبودی در مجموعه‌های وابسته به این نهاد شد.

محمدعلی اعرابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در سومین دوره فرایند ارزیابی داخلی تعالی سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری اصفهان، بر اساس ارزیابی‌های انجام شده از ۱۵ سازمان و پنج شرکت که از تاریخ بیست‌وهشتم خردادماه تا پنجم مردادماه توسط تیم ارزیابی ۶۵ نفره، شامل ۱۰ ارزیاب خارج از شهرداری اصفهان و ۵۵ ارزیاب داخلی با صرف زمان ۱۴۲۰ نفر ساعت فعالیت کارشناسی انجام شد، بیش از ۱۲۰۰ نقطه قوت و بیش از ۲۶۵۰ فرصت بهبودی شناسایی شد.

وی اضافه کرد: از بین فرصت‌های بهبودی شناسایی شده، برای تمام سازمان‌ها و شرکت‌ها به تفکیک معیارهای الگوی تعالی سازمانی، تعداد ۵۲۰ پروژه بهبودی تعریف و همچنین ۲۵ تجربه برتر در این مجموعه‌ها شناسایی شد که قابل تسری و الگوبرداری در سطح شهرداری اصفهان و سایر سازمان‌های مشابه است.

معاون مدیرکل نوسازی و تحول اداری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: برای سومین سال متوالی و به‌عنوان یک شیوه تثبیت شده و در ادامه مسیر تعالی و سرآمدی شهرداری اصفهان، دبیرخانه تخصصی این موضوع در اداره کل نوسازی و تحول اداری مستقر و طبق آن ارزیابی داخلی سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری برنامه‌ریزی و اجرا شد.

وی افزود: این مدل ارزیابی از سه رکن اصلی مفاهیم بنیادین، معیارها و منطق ارزیابی تشکیل شده است و با ارائه یک سند رسمی با عنوان اظهارنامه از سوی سازمان شامل اقدامات و نتایج و دستاوردهای این سازمان، متناسب با معیارها و زیرمعیارهای الگوی تعالی، آغاز و نتیجه این فرایند، پس از بررسی‌های کارشناسی انجام شده توسط تیم ارزیابی، منجر به تهیه گزارش بازخورد به تفکیک سازمان‌ها و شرکت‌های ارزیابی شونده، می‌شود و یکی از شیوه‌های نوین برای ارزیابی عملکرد و ادامه مسیر بهبود و تحول در سازمان‌ها است.

اعرابی تاکید کرد: ارزیابی سال جاری بر اساس الگوی بومی و ملی تعالی سازمان ایران انجام شد و انعکاس بسیار مناسبی در سطح ملی داشته است.

کد خبر 597590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.