شورای ششم به دنبال رفع معضلات در مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در راستای طرح چهارشنبه‌های فرهنگی از منطقه سه شهرداری تهران بازدید کردیم و مشکلات این منطقه احصا شد و در صدد رفع آن هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نادعلی امروز _پنجشنبه بیست‌وهفتم مردادماه_ در جمع خبرنگاران در خصوص ادامه سلسله بازدیدهای طرح «چهارشنبه‌های فرهنگی»، اظهار کرد: به منظور بازدید از پروژه‌های فرهنگی منطقه سه شهرداری به همراه شهردار این منطقه از زورخانه قمربنی هاشم (ع) در ده ونک برای حمایت از پروژه‌های ورزشی بازدید کردیم. باید از ظرفیت‌های فرهنگی و ورزشی در شهر استفاده کرد.

وی ادامه داد: قسمتی از هویت اصلی شهر تهران تکیه بر موضوعات جوانمردی دارد و این موضوع بیشتر در ورزش‌های زورخانه‌ای شکل می‌گیرد، در شمال شهر تهران و در منطقه سه شهرداری پایتخت اصالت ورزش باستانی همچنان وجود دارد و جوانان در این مکان جوانمردی را می‌آموزند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران به ویژه سازمان ورزش شهرداری تهران تمام تلاش خود را جهت کمک‌رسانی به ورزش‌های باستانی انجام خواهد داد.

وی افزود: کمک به مکان‌های فرهنگی مانند مساجد، هیئت‌ها و حتی زورخانه‌ها می‌تواند در استفاده از ظرفیت اجتماعی و بالا بردن مشارکت اجتماعی مفید باشد.

نادعلی تصریح کرد: از باشگاه تیراندازی سئول نیز بازدید کردیم. اماکن ورزشی شهرداری تهران تعرفه‌های زیر قیمت روز دارد؛ به همین دلیل مشکلاتی وجود دارد و نمی‌توان مربی‌های زیادی را در این اماکن استخدام کرد؛ این موضوع نیازمند تحول است و باید کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران به همراه سازمان ورزش به صورت جدی این مشکلات را پیگیری کند.

وی با بیان اینکه به دنبال رفع موانع فرهنگی و اجتماعی در شهر تهران هستیم، گفت: لازم است مجموعه‌های ورزشی سطح‌بندی شود و چگونگی اداره اماکن ورزشی به صورت کامل و جامع مشخص شود که در دست مناطق یا در اختیار سازمان ورزش باشد؛ در این زمینه لایحه‌ای در دست تهیه است که به زودی به صحن شورای اسلامی شهر خواهد آمد.

لزوم تقویت ظرفیت سرانه ورزشی پایتخت

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بازدید از مجموعه ورزشی آرارات در منطقه سه و ادای احترام به شهدای ارامنه، اضافه کرد: شهرداری وظیفه دارد به تمام شهروندان تهران خدمات ارائه دهد و شهروندان ارامنه تهران نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

وی افزود: مجموعه آرارات در منطقه سه ظرفیت خوبی در زمینه ورزش به این منطقه اضافه کرده است؛ این مجموعه مشکل مخازن آب داشته که شهرداری تهران به صورت جدی پیگیر رفع این مشکل است.

نادعلی تصریح کرد: مشکلات سالن‌های چند منظوره مجموعه آرارات از سوی شهرداری تهران مورد رسیدگی قرار گرفته است و از مهرماه قابل بهره‌برداری خواهد بود؛ از سوی دیگر رسیدگی به استخر این مجموعه با مشارکت بخش خصوصی و مدیریت شهری تهران و وزارت ورزش و جوانان از دیگر موضوعاتی است که مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

اهمیت توجه به سراهای محلات و مشارکت شهروندان

نادعلی با اشاره به حضور در سرای محله دروس و بازدید از بخش‌های مختلف این مجموعه، گفت: موضوع توجه به سراهای محلات از جمله موضوعاتی است که باید به صورت جدی دنبال شود. سراهای محلات برای استفاده از ظرفیت مردمی در زمینه فرهنگی و اجتماعی ساخته شده است، اما بعد از مدتی سراهای محلات از راه اصلی خود خارج شدند که در شورای اسلامی شهر تهران برای مدیریت سراهای محلات در حال تدوین قوانین جدیدی هستیم تا دوباره از ظرفیت مردمی در محلات استفاده شود، البته نظارت بر اجرای این قوانین نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که پیگیر آن نیز خواهیم بود.

وی با حضور در گلزار شهدای پاسداران ضمن ادای احترام به مقام شهدا، اظهار کرد: بناهایی که به عنوان یادبود و آرامگاه شهدا ساخته می‌شود باید با رویکرد اسلامی و انقلابی و هنر ایرانی باشد، باید توجه داشت که باید از الگوهای اسلامی در ساخت آرامگاه‌های شهدا به صورت ویژه استفاده شود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص دیدار با نخبگان و فعالان فرهنگی منطقه سه شهرداری، اضافه کرد: نکته مهمی که در این جلسات وجود داشت، حس هم‌افزایی از نظر طرز فکر و عملی بود که نکته مثبتی است و به عنوان نماینده مردم به این نوع نشست‌ها نیاز داریم؛ شهرداری منطقه سه یک مدیریت شهری فرهنگی است، همچنین اتصالات مهم و مناسب بین مساجد و سراهای محله در منطقه سه دیده می‌شد.

وی با اشاره به دیدار مردمی در مسجد قبا، افزود: توجه ویژه به موضوعات فرهنگی، استفاده از ظرفیت مردمی در مدیریت محلات و مقابله با سگ‌گردانی از جمله درخواست‌های مردمی در منطقه سه بود. همچنین موضوع مسجدمحوری از جمله موضوعاتی است که به صورت جدی دنبال خواهیم کرد.

کد خبر 597553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.