۱۲ ایستگاه مترو تا پایان سال در تهران افتتاح می‌شود

رئیس مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران گفت: تقویت حمل‌ونقل عمومی در دستور کار شهرداری تهران است، بنابراین امسال هدف‌گذاری ما اضافه کردن ۳۳۵۰ دستگاه اتوبوس به ۲۲۰۰ دستگاه اتوبوس فعال موجود و افتتاح ۱۲ ایستگاه مترو است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، علیرضا زاکانی با اشاره به برگزاری یکصدوسیزدهمین نشست مجمع کلانشهرهای کشور، اظهار کرد: افتخار داریم با ۲۰ شهرداری کلان‌شهرهای کشور مجمعی را تحت این عنوان برگزار و موضوعات اساسی کلان‌شهرها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

وی با بیان اینکه از ۴۳ سال پیش که انقلاب به پیروزی رسید، ترکیب جمعیتی در کشور تا امروز تفاوت جدی پیدا کرده است و امروز حدود ۷۵ درصد جمعیت کشور در شهرها زندگی می‌کنند، افزود: در یکصدوسیزدهمین نشست مجمع کلانشهرهای کشور، راهی که تا امروز در ۱۰ کارگروه و ۴۸ کمیته به صورت مستمر طی شده است را مرور خواهیم کرد و پیرامون موانعی که در شهرها و مدیریت شهری وجود دارد با هم گفت‌وگو می‌کنیم، همچنین تأمین منابع مالی و بررسی قابلیت‌های بانک شهر و تصمیماتی که در این حوزه می‌تواند به صورت جدی حرکت رو به جلو در تأمین منابع باشد از دیگر مواردی است که پیگیری می‌شود.

شهردار تهران ادامه داد: با مسئولان کشور نیز جلسه خواهیم داشت و امروز با معاونان وزارت کشور و فردا با معاون اول رئیس‌جمهور نشستی خواهیم داشت که امیدواریم در پایان این نشست امکان خدمت بیشتر فراهم شود و گام‌های بلندی برای رفاه مردم برداریم و پیشرفت و آبادانی را در کشور در پیش بگیریم.

رئیس مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران در خصوص امضای تفاهم خواهرخواندگی تهران و کربلا، اضافه کرد: تهران و سایر شهرها طبق قاعده خاصی با کلان‌شهرهای دیگر تفاهم خواهرخواندگی خواهند داشت و ما بر همین اساس با استاندار کربلا تفاهم‌نامه‌ای امضا کردیم و مسیری که بعد از این تفاهم نامه دنبال می‌شود تشکیل گروه‌های مشترک و کمک گرفتن و کمک دادن برای رونق و آبادانی تهران و کربلا است.

وی افزود: ما وظیفه خود می‌دانیم در راستای تقویت حمل‌ونقل عمومی گام برداریم، لذا امسال هدف‌گذاری ما در تهران اضافه کردن ۳۳۵۰ دستگاه اتوبوس به ۲۲۰۰ دستگاه اتوبوس فعال موجود و افتتاح ۱۲ ایستگاه مترو است.

شهردار تهران در خصوص ضرب‌الاجل وزیر کشور به شهرداری‌ها در خصوص شناسایی سازه‌های ناپایدار، تصریح کرد: میراثی را در همه کلان‌شهرها داریم که نقاط مثبت و منفی دارد، یکی از این نقاط دارای مشکل، ساختمان‌های سست و ناایمن یا گودهای پرخطر است، بر همین اساس ستاد ایمنی را در شهرداری تشکیل دادیم و آن را تبدیل به پروژه‌ای کردیم که این ساختمان‌ها و گودها را شناسایی و کار را با جدیت دنبال کنیم.

کد خبر 597544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.