جدول مدال‌ها تا پایان روز سیزدهم +عکس

تا پایان روز سیزدهم مسابقات بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، جدول مدال‌ها به‌روزرسانی شد و کشورهای ترکیه، ازبکستان و ایران در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پنجمین دوره از مسابقات بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، از روز جمعه _چهاردهم مردادماه_ به میزبانی شهر قونیه ترکیه آغاز شد و در چندین رشته گوناگون ورزشکاران در قالب بخش‌های انفرادی و تیمی به‌مصاف رقبای خود رفتند.

با برگزاری مراسم افتتاحیه در ورزشگاه ترکو آرنای شهر قونیه، این مسابقات از روز هجدهم مردادماه به طور رسمی با حضور تمام کشورها، رشته‌ها و ورزشکاران در حال پیگیری است و کشورهای شرکت‌کننده تا به اینجای رقابت‌ها موفق به کسب مدال‌های رنگارنگ شده‌اند.

جدول کسب مدال‌ها تا پایان روز سیزدهم به‌شرح زیر است:

ترکیه میزبان با کسب ۱۲۷ مدال طلا، ۹۷ مدال نقره، ۷۹ مدال برنز و در مجموع کسب ۳۰۳ مدال با اختلافی بیشتر از دو رقم، به‌طرز عجیبی در صدر این فهرست قرار دارد؛ ازبکستان با پیشی‌گرفتن از ایران با کسب ۴۶ مدال طلا، ۳۸ مدال نقره و ۵۶ مدال برنز در مجموع با کسب ۱۴۰ مدال رده دوم را در اختیار خود گرفته و کاروان کشورمان نیز با ۳۸ مدال طلا، ۴۱ مدال نقره و ۴۸ مدال برنز، در مجموع ۱۲۷ مدال رنگارنگ کسب کرده و در جایگاه سوم است.

جمهوری‌آذربایجان، قزاقستان، اندونزی، مراکش، بحرین، قرقیزستان و الجزایر به‌ترتیب با کسب در مجموع ۸۵، ۸۰، ۵۱، ۴۶، ۲۳، ۳۰ و ۳۳ در رده‌های چهارم تا دهم بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی قرار دارند.

گفتنی است معیار رتبه‌بندی کشورها، کسب بیشترین مدال طلا و سپس نقره و برنز است؛ به‌طور کلی مجموع مدال‌ها دومین تأثیر را در رتبه‌بندی کشورها دارد.

همچنین تا به این‌جا ۴۴ کشور از ۵۶ کشور شرکت‌کننده در مسابقات بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی موفق به کسب مدال‌های رنگارنگ شده‌اند.

به گزارش ایمنا، پنجمین دوره رقابت‌های بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی امروز _پنجشنبه بیست‌وهفتم مردادماه_ به طور رسمی به پایان خواهد رسید.

کد خبر 597507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.