اجرای دو طرح بیمه دانشجویی و زنان خانه‌دار/۱۶هزار نفر در استان اصفهان تحت پوشش بیمه بیکاری

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه ۶۷ درصد جمعیت استان اصفهان یا به عبارتی حدود سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند، گفت: حدود ۱۶ هزار نفر در سطح استان اصفهان تحت پوشش بیمه بیکاری هستند که حداقل دریافتی آنها طی سال جاری، حدود چهار میلیون و ۲۰۰ تومان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی حاجی‌کاظمی در حاشیه بازدید از خبرگزاری ایمنا، اظهار کرد: ۶۷ درصد جمعیت استان اصفهان یا به عبارتی حدود سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر، تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند، تعداد افراد تحت پوشش این بیمه در استان اصفهان ۱۵ درصد بالاتر از میانگین کشوری با ۵۲ درصد، است.

وی با بیان اینکه مطالبات معوق بیمه تأمین اجتماعی استان اصفهان حدود پنج هزار میلیارد تومان است، افزود: طبق آخرین گزارش‌های اعلام شده از سازمان تأمین اجتماعی، مطالبات سازمان تأمین اجتماعی در کشور ۴۰ هزار میلیارد تومان است‌.

ثابت ماندن تعداد افراد تحت پوشش بیمه بیکاری در دو سال گذشته

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به ثابت ماندن حدودی افراد تحت پوشش بیمه بیکاری در استان اصفهان طی دو سال گذشته، تصریح کرد: طبق گزارش‌های ثبت شده تا دو ماه گذشته، حدود ۱۶ هزار نفر در سطح استان اصفهان تحت پوشش بیمه بیکاری هستند که حداقل دریافتی آنها طی سال جاری، حدود چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

وی اضافه کرد: ۱۱۰ هزار کارگاه دارای کارفرما تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند که وامی برای آنها در نظر گرفته نشده است. اعتبار این سازمان به بانک رفاه اختصاص یافته است و برخی مستمری‌بگیران یا بیمه‌شدگان دارای مشکل برای دریافت وام به این بانک معرفی می‌شوند که البته طی سال جاری هنوز اعلام نشده است.

بیمه دانشجویی و زنان خانه‌دار

حاجی‌کاظمی با بیان اینکه دو طرح بیمه دانشجویی و زنان خانه‌دار درحال اجرا است، گفت: بسیاری از دانشجویان تا پایان فارغ‌التحصیلی همچنان تحت پوشش بیمه‌ای پدر یا مادر بودند و در صورت بیمه شدن از تحت پوشش خارج می‌شدند و امکان استفاده از درمان را نداشتند، در طرح بیمه دانشجویی، فرد در دوران دانشجویی طبق میل خود از سه نرخ موجود یکی را انتخاب می‌کند، تحت پوشش قرار می‌گیرد و از بیمه درمانی پدر یا مادری که تحت تکفل وی است، استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه بیمه دانشجویی برای دانشجویان سابقه بیمه محسوب می‌شود و در آینده امکان بهره‌مندی از آن وجود دارد، ادامه داد: زنان خانه‌دار و دخترانی که شاغل نیستند می‌توانند تحت پوشش طرح بیمه زنان خانه‌دار قرار گیرند و همچنان تحت پوشش همسر یا پدر خود بمانند و از سابقه این بیمه استفاده کنند.

پایدار شدن اعتبارات به منظور برقرار شدن بیمه قالیبافان و صنایع دستی

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به ادامه داشتن بیمه قالیبافان و صنایع دستی که از قبل تحت پوشش بیمه بوده‌اند، خاطرنشان کرد: مقرر شده بود که دولت مبلغی به عنوان یارانه پرداخت کند و افراد با هفت درصد یا یک‌چهارم حق بیمه سازمان تأمین اجتماعی تحت پوشش بیمه قرار گیرند، درمان کامل داشته باشند و از سابقه آن برای بازنشستگی استفاده کنند اما مدتی اعتبارات آن در بودجه دولتی پیش‌بینی نشده بود و اکنون صحبت‌هایی مبنی بر پایدار شدن اعتبارات وجود دارد تا افراد از این فرصت استفاده کنند.

وی افزود: افراد بالاتر از حداقل‌بگیر سازمان تأمین اجتماعی انتظار داشتند افزایش شورای عالی کار برای دستمزدها که حدود ۳۸ درصد به علاوه ۵۵۰ هزار تومان بود، به آنها تعلق بگیرد و مقرر شد که هیئت امنای سازمان به خصوص سه وزیر حاضر در این هیئت، در این خصوص تصمیم‌گیری کنند و در صورت پذیرفته شدن این موضوع، موارد به سازمان تأمین اجتماعی ابلاغ خواهد شد.

کد خبر 597491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.