گلایه شهروندان اصفهانی از انباشت پسماندها در روزهای جمعه + پاسخ مسئولان

برخی از شهروندان اصفهانی می‌گویند انباشت پسماندهای تر در روزهای جمعه در بعضی از نقاط این کلان‌شهر می‌تواند عواقب زیست‌محیطی داشته باشد و سلامت شهروندان را تهدید کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از تیرماه امسال شهرداری اصفهان در راستای افزایش رفاه کارگران و بهره‌وری آنها، مقرر کرد روزهای زوج و فرد هفته جایگزین تاریخ‌های زوج و فرد تقویم برای جمع‌آوری پسماندهای تر شود.

در این بین برخی از شهروندان در تماس با خبرگزاری ایمنا اعلام کردند که به‌رغم اطلاع‌رسانی و تبلیغات گسترده شهرداری اصفهان در خصوص تغییر زمان جمع‌آوری پسماندهای تر، در روزهای جمعه شاهد انباشت این پسماندها در بعضی از معابر و کوچه‌های شهر هستند که این موضوع می‌تواند عواقب زیست‌محیطی به همراه داشته باشد و سلامت آنها را تهدید کند.

این شهروندان می‌گویند با توجه به اینکه اصفهان سرآمد پاکیزگی در کشور است، می‌طلبد مسئولان با در نظر گرفتن تمهیدات لازم، این نازیبایی‌ها را از نصف‌جهان بزدایند.

اطلاع‌رسانی شهرداری به‌صورت کامل انجام شده است

بر اساس پیگیری‌های خبرنگار ایمنا، رامین میرعسگری، رئیس اداره هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان اظهار کرد: از ابتدای خردادماه امسال پس از برگزاری جلسات اتاق فکر، دوره انتظاری تبلیغات تغییر زمان جمع‌آوری پسماندهای تر در سطح شهر آغاز شد و روی تابلوهای شهری به روزهای زوج و فرد هفته اشاره شد.

وی با بیان اینکه گالری دوره انتظاری روی ۲۳۰ تابلوی شهری نقش بست، اضافه کرد: با نصب این تابلوها، شهروندان کنجکاو شدند که این تبلیغات غیرمستقیم برای چه موضوعی انجام می‌شود.

رئیس اداره هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: مرحله اصلی تبلیغات شهرداری در خصوص تغییر زمان جمع‌آوری پسماندهای تر آغاز شد که روی ۲۳۰ تابلوی شهری عنوان «از این به بعد برای جمع‌آوری پسماندها مهم نیست چندمه، مهم اینه که چند شنبه است» نصب شد.

وی تصریح کرد: ۱۶۰ بیلبورد، ۱۲۰ جفت لمپوز، تهیه کلیپ، اجرای نمایش‌های خیابانی که در شبکه‌های اجتماعی وایرال شد، تهیه دو موشن‌گرافی، معرفی مانورهای نمایشی «فیتیله، جمعه تعطیله»، توزیع ۴۰۰ هزار تقویم جمع‌آوری پسماند و نصب ۱۰ هزار بنر سیلک در محله‌ها از جمله اقداماتی است که شهرداری در خصوص اطلاع‌رسانی تغییر زمان جمع‌آوری پسماندها به شهروندان انجام داد.

گلایه شهروندان اصفهانی از انباشت پسماندها در روزهای جمعه + پاسخ مسئولان

میرعسگری اضافه کرد: آموزش چهره به چهره و اطلاع‌رسانی با استفاده از سیستم‌های صوتی در تمام محله‌های شهر نیز انجام شد تا اطلاع‌رسانی شهرداری به‌صورت کامل انجام شود.

وی تاکید کرد: در حال شناسایی مکان‌هایی هستیم که برخی شهروندان در روزهای جمعه پسماندهای تر خود را بیرون از منزل می‌گذارند تا با ارائه آموزش‌های چهره به چهره، آنها را در این خصوص توجیه کنیم.

رئیس اداره هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر در منطقه ۹ در حال شناسایی این مکان‌ها هستیم، تصریح کرد: در مرحله بعد، اخطارهای لازم به شهروندانی که طبق زمان جمع‌آوری، پسماندهای تر خود را خارج از منزل نمی‌گذارند، ارائه و آموزش‌هایی برای آنها در نظر گرفته خواهد شد.

شهروندان می‌توانند مشکلات خود را از طریق تماس با شماره تلفن ۸_۳۵۵۴۴۱۱۲ در اختیار این رسانه قرار دهند؛ دستگاه‌ها و نهادهای مسئول نیز می‌توانند برای پاسخگویی به شهروندان از همین طریق اقدام کنند.

کد خبر 597449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.