بهره‌برداری از طرح‌های شهرداری یزد در مناطق کمتربرخوردار

شهردار یزد با اشاره به ضرورت توسعه متوازن شهر، از بهره‌برداری طرح‌های شهرداری یزد در مناطق کمتربرخوردار یزد خبر داد.

ابوالقاسم محی‌الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه توسعه در تمام نقاط شهر یزد باید با توازن همراه باشد اظهار کرد: برنامه‌ریزی لازم انجام شده است تا در مناطق کمتربرخوردار شهر، پروژه‌های مناسبی که زمینه پیشرفت و توسعه بیشتر را به وجود می‌آورد، اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه اجرای این پروژه‌ها در مناطق محروم شهر می‌تواند به توسعه هرچه بیشتر و محرومیت‌زدایی از این مناطق کمک کند و به همین دلیل بر تعریف و اجرای آن جدیت داریم، افزود: در هفته دولت نیز برنامه‌ریزی برای افتتاح و آغاز به‌کار بعضی پروژه‌های عمرانی و فرهنگی در این مناطق انجام شده است.

شهردار یزد با بیان اینکه توسعه در شهر نیازمند سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی است گفت: مشوق‌هایی در نظر گرفته شده است که به وسیله آن سرمایه‌گذاران برای حضور در مناطق کمتربرخوردار شهر ترغیب شوند و با مشارکت خود در این مناطق، زمینه توسعه هرچه بیشتر را فراهم آورند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی به وجود آمده و همچنین افزایشی که در امتیازات و عوارض دولتی و شهرداری‌ها به وجود آمده بود، این نگرانی در برخی افراد ایجاد شد که فشار اقتصادی این افزایش‌ها برای مردم سختی بیشتری به‌وجود آورد.

محی‌الدینی ادامه داد: با توجه به اینکه بخشی از افزایش امتیازات و عوارض مربوط به شهرداری‌ها بود، با لایحه‌ای و مصوبه شورای اسلامی شهر یزد، تصمیم بر این شد سرانه‌های تفکیکی که مردم باید پرداخت می‌کردند، به دفترچه سال ۱۴۰۰ شهرداری بازگردد.

کد خبر 597435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.