توسعه پارکینگ‌های هوشمند خورشیدی در شهر آمریکایی

پایتخت آیووا به فناوری هوشمند ایستگاه پرداخت چندفضایی دست یافته است و در حال ارتقا سیستم پارکینگ مرکز شهر خود با بهره‌گیری از این فناوری است که انرژی خود را از خورشید به دست می‌آورد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دموین، پایتخت آیووا و پرجمعیت‌ترین شهر آن با وجود بیش از ۲۱۷ هزار ساکن، در حال ارتقای سیستم پارکینگ مرکز شهر خود با یک راه‌حل هوشمند ایستگاه پرداخت چند فضایی است. ایستگاه‌های پرداخت هوشمند جدید با بهره‌گیری از انرژی خورشیدی برای پارکینگ‌های اختصاصی پیکربندی شده‌اند و این سیستم با سامانه صدور قبض پارکینگ شهر ادغام شده است.

۸۰ هزار شغل در مرکز شهر دموین وجود دارد که معادل بیش‌از ۳۵ درصد از کل مشاغل در منطقه مترو است. به‌این‌ترتیب مرکز شهر دموین با وجود شش پارکینگ متعلق به شهرداری و سه‌هزار و ۴۰۶ جای پارک خیابانی روزانه با هجوم بالای وسایل‌نقلیه مواجه است. بنابراین شهر با مشارکت گروه "فلوبرد" به عنوان ارائه‌دهنده راه‌حل‌های مدیریت حاشیه‌ها و جابه‌جایی شهری، با نصب ۴۰۰ ایستگاه هوشمند پرداخت چند فضایی که از انرژی خورشیدی بهره می‌برد و در حال جایگزینی بیش از سه‌هزار متر پارکینگ تک‌فضایی است.

ایستگاه‌های پرداخت جدید دارای یک صفحه نمایش لمسی تمام رنگی ۹.۷ اینچی هستند که تجربه‌ای مشابه با استفاده از تلفن هوشمند ارائه می‌دهد. از سوی دیگر مسئولین پارکینگ با استفاده از دستگاه‌های بی‌سیم وضعیت هر یک از فضاهای پارک را بررسی می‌کنند و راننده نیازی به قرار دادن قبض پارکینگ خود روی داشبورد ماشین ندارد. تمام داده‌های تراکنش از ایستگاه‌های پرداخت به‌صورت بلادرنگ به مجموعه مدیریت داده هوشمند فلوبرد ارسال و با سایر روش‌های پرداخت مانند پرداخت‌های تلفن همراه ادغام می‌شود.

ایستگاه‌های پرداخت جدید به کارکنان شهر این امکان را می‌دهد که داده‌هایی هم‌چون فعالیت پارکینگ را بر اساس منطقه، تاریخ، ساعت و موارد دیگر در زمان واقعی تجزیه‌وتحلیل کنند. مجریان طرح نیز می‌توانند با مشاهده فعالیت‌های فعلی و پیشین پارکینگ‌ها در گوگل‌مپ در مورد زمان تغییر نرخ پارکینگ، مکان‌های جدید برای قرار دادن کنتورهای بیشتر و بهترین مکان برای متمرکز کردن اقدامات اجرایی، تصمیم‌گیری‌های اساسی داشته باشند. سیستم پشتیبان فلوبرد با فراهم آوردن امکان کنترل دستگاه‌ها و اعمال تغییرات لازم از راه دور اطمینان حاصل می‌کند که داده‌های ایستگاه‌های پرداخت مطابق با جدیدترین خط‌مشی‌های شهری همیشه به‌روز باشد.

توسعه پارکینگ‌های هوشمند خورشیدی در شهر آمریکایی

کد خبر 597398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.