البرز یکی از استان‌های ثروتمند کشور است

استاندار البرز گفت: این استان در حوزه های مختلف یکی از استان های ثروتمند کشور به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی عبداللهی روز چهارشنبه_بیست‌وششم مرداد ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به منظور گرامیداشت روز خبرنگار در سالن شهدای دولت برگزار شد، اظهار کرد: اصحاب رسانه در عرصه‌های مختلف تاریخ و شرایط جنگی پای کار بودند و بسیاری در این مسیر به فیض شهادت نائل آمدند.

وی اضافه کرد: خبرنگار و اصحاب رسانه از جایگاه بالایی برخوردار هستند که باید قدر این جایگاه را بدانند.

استاندار البرز با بیان اینکه اصحاب رسانه الگوی جامعه هستند، عنوان کرد: مردم به اصحاب رسانه نگاه کرده و از این رفتار تأسی می‌کنند. اصحاب رسانه باید آزاداندیش و حرفه‌ای عمل کنند.

وی افزود: در رفتار خود باید اخلاق مداری را حفظ کنیم، انتقاد و بیان کاستی و اشکالات باید با روش درست و در جایگاه درست اتفاق بی‌افتد.

عبداللهی گفت: جامعه از اصحاب رسانه الگوبرداری می‌کند، خبرنگاران با تمام کاستی‌ها کار می‌کنند و مردم به این جایگاه تأسی می‌کنند.

استاندار البرز با اشاره به اینکه علاقمندان به این حرفه باید مورد استقبال قرار بگیرند، تصریح کرد: باید دعوت کنیم از افرادی که در این جایگاه قرار می‌گیرند و با دید مثبت به این موضوع نگاه کنیم.

به گفته وی اصحاب رسانه باید در مسیر ایجاد وحدت، همدلی و انگیزه را در جامعه ارتقا دهند.

استاندار البرز ادامه داد: ما در کنار هم قدرت رسانه‌ای افزون‌تری خواهیم داشت و با توجه ویژه ای که خبرنگاران می‌توانند داشته باشند مشکلات مردمی برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه مطالبه گری اصحاب رسانه را قدر می‌دانیم، افزود: نیاز داریم که اتفاق خوب و وزین و شایسته که لایق مردم است در استان رقم بخورد. دست نیاز و کمک را به سمت اصحاب رسانه بلند کرده ایم و می‌خواهیم در راستای رفع مشکلات در کنار مسؤولان قرار بگیرند تا در مسیری که فراز و نشیب بسیاری دارد به درستی، با سلامت و به سرعت عبور کنیم.

عبداللهی با بیان اینکه مسائل استان به کمک اصحاب رسانه برطرف خواهد شد، گفت: نگاه و دیدگاه ما این است در دولت مردمی ایران قوی که از ابتدا نگاه عدالت محوری و پیشرفت و عدالت بوده است با کمک رسانه و همراهی آن‌ها بتوانیم زودتر به نتیجه برسد.

این مقام مسؤول البرز را جزو استان‌های پر ثروت برشمرد و ادامه داد: ۱۲ شرکت صنعتی در استان داریم و استان ثروتمندی هستیم که باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه نسبت به نرم کشوری سرانه تخت‌خواب درمانی استان بسیار پایین است، افزود: طی برنامه ریزی صورت گرفته به زودی هزار تخت بیمارستانی به سرانه درمانی البرز اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه در خصوص افرایش سرانه آموزشی اقداماتی در دستورکار قرار دارد، یادآور شد: نظام توانمندی و نیازمندی استان شناسایی شده است تا بتوانیم تشکل‌ها و کمیته‌های ایجاد شده در مسیر رفع مشکلات زیرساختی استان و پاسخگویی به مطالبات مردمی قدم برداریم.

عبداللهی با تاکید بر راه‌اندازی قرارگاه اجتماعی خاطرنشان کرد: پیش از این البرز را استانی جرم خیز تلقی می‌کردند، اما امروز ساماندهی معتادین، متکدیان، بانوان سرپرست خانوار، کودک آزاری، همسرآزاری، آسیب‌های اجتماعی و… در دستورکار قرار گرفته و آمار جرایم رو به کاهش است.

کد خبر 597388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.