ثبت‌نام بیش از ۱۴۶ هزار زائر اربعین از استان اصفهان/اهمیت گذرنامه معتبر و پرداخت حق بیمه

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان گفت: از بیست‌وسوم مردادماه زائران می‌توانند ثبت‌نام خود را در سامانه سماح با پرداخت ۱۸ هزار تومان حق بیمه قطعی کنند، پرداخت این حق بیمه ناچیز موضوع بسیار مهمی است که زائران می‌توانند در صورت پیشامد اتفاقی از مزایای آن استفاده کنند.

علیرضا صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تاکنون ۱۴۶ هزار و ۷۷ نفر در استان اصفهان و یک میلیون و ۶۲۷ هزار نفر نیز در کل کشور برای اربعین امسال ثبت‌نام کردند. تعداد متقاضیان زن ۶۳ هزار و ۶۸۲ نفر و تعداد متقاضیان مرد ۸۵ هزار و ۵۵۰ نفر در استان بوده است.

وی افزود: بیشترین ثبت‌نام در استان مربوط به شهر اصفهان با ۷۷ هزار و ۶۰۸ نفر بوده است، پس از اصفهان، شهرهای خمینی‌شهر، نجف‌آباد، شهرضا و شاهین شهر به ترتیب بیشترین تعداد متقاضی اربعین امسال را داشته‌اند.

شرط ثبت‌نام تزریق حداقل دو دوز واکسن

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان درخصوص بیمه زائران، افزود: از دهم تیرماه ثبت‌نام بیمه زائران شروع و همچنان ادامه دارد، این مرحله پیش ثبت‌نام بوده و از بیست‌وسوم مردادماه زائران می‌توانند ثبت‌نام خود را در سامانه سماح با پرداخت ۱۸ هزار تومان حق بیمه قطعی کنند. پرداخت این حق بیمه موضوع بسیار مهمی است که برای زائران بسیار کارآمد است.

وی ادامه داد: به تمام زائران، تاکید کرده‌ایم دو دوز واکسن خود را زده باشند و شرط ثبت‌نام آنها تزریق دو دوز واکسن است. با این وجود به زائران تاکید شده اگر دو دوز واکسن تزریق کرده‌اند دوز سوم و بعد از آن دوز چهارم یادآور را هم تزریق کنند.

صادقی با بیان اینکه زائران تست پی سی آر منفی را همراه خود داشته باشند، تاکید کرد: از توصیه‌های دیگر ما به بیماران دیابتی، کلیوی، سرطانی، آسم شدید، بیماری‌های واگیردار و تست کرونای مثبت این است که از انجام سفر خودداری کنند. به افراد بالای ۶۰ سال و بیماری‌های خاص نیز توصیه کردیم تا جایی که می‌توانند مشرف نشوند؛ زیرا امکانات خدمات ویژه پزشکی در این سفر وجود ندارد. اگر هم مشرف می‌شوند به طور حتم داروهای خاص را همراه خود داشته باشند.

بیشترین انتخاب مرز مهران است

وی ضمن تاکید بر داشتن گذرنامه معتبر از سوی زائران، تاکید کرد: زائران زمانی که قصد خروج از مرز را دارند باید حتماً گذرنامه‌شان اعتبار داشته باشد.

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان با بیان اینکه همه مرزهای تعریف شده باز هستند و بیشتر متقاضیان ما مرز مهران را انتخاب کرده‌اند، گفت: بالغ بر ۹۶ هزار نفر از زائران مرز مهران را انتخاب کرده‌اند، مرزهای شلمچه، چذابه و در مرحله آخر مرز خسروی انتخاب‌های بعدی زائران بوده است. حدود سه هزار و ۶۹۰ نفر نیز مرز هوایی را به مقصد فرودگاه‌های نجف و بغداد انتخاب کرده‌اند.

صادقی با اشاره به تردد خودروهای شخصی زائران، افزود: در حال حاضر پیرامون این موضوع هماهنگی‌های لازم صورت نگرفته است و زائران نمی‌توانند از وسیله نقلیه شخصی استفاده کنند با این وجود اتوبوس‌های ایرانی با هماهنگی‌هایی که با استانداری‌ها به عمل آمده می‌توانند برخی زائران ایرانی را به نجف و کربلا برسانند.

کد خبر 597382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.