آشنایی کودکان کاشان با عظمت‌های واقعه عاشورا

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان گفت: همزمان با ماه محرم و ایام سوگواری امام سوم شیعیان، خانه فرهنگ جوان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان با برنامه «شب‌های محرم» به اقامه عزا برای امام حسین(ع) و یارانش پرداخت.

محمد حسین واحدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: همزمان با ماه محرم و ایام سوگواری امام سوم شیعیان، هر شب در مسجد یک محله جهت آشنایی کودکان در شب‌های محرم با عظمت‌های واقعه عاشورا و رشادت‌های امام حسین آشنا شدند.

وی فزود: خانه فرهنگ جوان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان با برنامه «شب‌های محرم» به اقامه عزا برای امام حسین و یارانش پرداخت.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان خاطرنشان کرد: در این برنامه که به منظور معرفی امام حسین (ع)، شناساندن فرزندان و خانواده‌ی ایشان، آشنایی با ظلم و ستمی که به امام حسین (ع) شده و همچنین آشنایی با مفاهیم محرم، هر شب در یک مسجد یک محله از منطقه لتحر برگزار شد، کودکان حسینی از میهمانان این مراسم بودند.

واحدیان تصریح کرد: با توجه به اینکه بهترین زبان برای انتقال مفاهیم بزرگ به کودکان استفاده از زبان داستان یا قصه گویی و بهترین روش برای آشنایی کودکان با عظمت‌های واقعه عاشورا و رشادت‌های امام حسین (ع) و یارانشان بهره‌گیری از نقاشی است.

وی اضافه کرد: در این برنامه ایستگاه نقاشی و رنگ‌آمیزی، قصه‌های عاشورایی با حضور زهرا محمدی اطهر، مربی کودک دایر و کودکان ضمن آشنایی با ماه محرم و وقایع آن در مسابقه شرکت و موفق به دریافت جایزه شدند.

به گزارش ایمنا، برنامه «شب‌های محرم» در مساجد مهدیه، قائمیه، علی ابن الحسین، زیارت، امام حسن مجتبی و مسجد چهارده معصوم و چندین جلسه خانگی اجرا شد.

کد خبر 597370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.