ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران فرسوده شده است

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت :بر اساس اسناد و قوانین بالادستی، هر سال باید شاهد توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی باشیم، اما این مهم در چهار سال دوره گذشته که دستاوردی جز فرسودگی ناوگان در پی نداشت، محقق نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدجعفر تشکری هاشمی، امروز_ چهارشنبه بیست و ششم مردادماه _ با حضور در جمع معاونان و مدیران شرکت واحد اتوبوسرانی با تأکید بر اینکه بهره‌مندی از حمل و نقل عمومی سالم، چابک و کارآمد، حق طبیعی تک‌تک شهروندان است، اظهار کرد: مدیریت شهری زیر ذره‌بین نگاه شهروندان قرار دارد، به طوری که عملکردمان هر روز از سوی شهروندان مورد رصد و ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه شرکت واحد در مدیریت شهری دوره قبل، شاهد فراز و نشیب تصمیمات مدیریتی بوده و در مسیر رفع مسائل و مشکلات این مجموعه گام مؤثری برداشته نشده است، ادامه داد: کم‌توجهی و بی‌مهری به این شرکت، باعث شده تا امروز با ناوگانی مواجه باشیم که تعداد بسیاری از اتوبوس‌های آن به همین دلیل از چرخه خدمات‌رسانی بازمانده‌اند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: تعداد اتوبوس‌های فعال تهران از حدود یک هزار دستگاه در پنج سال گذشته به حدود دو هزار دستگاه در حال حاضر تقلیل یافته است، بر اساس اسناد و قوانین بالادستی، هر سال باید شاهد توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی باشیم، اما این مهم در چهار سال دوره گذشته که دستاوردی جز فرسودگی ناوگان در پی نداشت، محقق نشده است.

وی با اشاره به اینکه با یک دهم هزینه احداث یک خط مترو، می‌توانیم ده‌ها خط اتوبوس راه‌اندازی کنیم که هزاران نفر را روی زمین جابه‌جا کنند، افزود: توسعه خطوط و ناوگان اتوبوسرانی، سهل‌الوصول‌ترین امکان برای تردد شهروندان در تهران است تا در ابعاد مختلف، شاهد کاهش معضلات بخش حمل و نقل و ترافیک باشیم.

کد خبر 597349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.