خانه‌های بدون گاز؛ برنامه آینده شورای شهر ناتینگهام

شورای شهر ناتینگهام از آغاز عملیات ایجاد خانه‌های شهری «بدون گاز» در اسنینتون، یک روستا و حومه‌ شهر خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر ناتینگهام اعلام کرد که عملیات ایجاد ۱۳ خانه شهری جدید در منطقه حومه‌ای «اسنینتون (Sneinton)» که چهار سال پیش توسط مورد بررسی قرار گرفته بود، به‌زودی آغاز خواهد شد. املاک سفارشی این ناحیه که «فروت‌مارکت (Fruit Market)» نام دارد، از آگوست سال جاری در معرض نمایش قرار خواهد گرفت.

شورای شهر فروش زمین‌های پشتی مرکز تفریحی ویکتوریا در ناتینگهام واقع در حد فاصل خیابان‌های «بروک (Brook)» و «باث (Bath)» را در سال ۲۰۱۸ به تصویب رساند که البته شرط این واگذاری، توسعه املاکی سفارشی و سازگار با محیط‌زیست در آن بود. بحث ساخت‌وساز این زمین‌ها از چهار سال پیش شکل گرفت و آغاز عملیات ساخت در نهایت به آگوست سال جاری موکول شد.

شورای شهر خاطرنشان کرد که توسعه‌دهنده املاک این منطقه پس از چند سال فعالیت در پشت صحنه ساخت‌وساز زمین‌ها، اینک در حال آغاز فعالیت است و در مجموع ۴۲ خانه دو تا چهارخوابه در آن ایجاد خواهد کرد و تمرکز ویژه‌ای بر کارآمد کردن تمام خانه‌ها در زمینه مصرف انرژی دارد. شورا همچنین خاطرنشان کرد که با هدف مجهز بودن به پنجره‌های بزرگ و نور طبیعی زیاد، همچنین مدنظر قرار دادن چگونگی بهره بردن کامل ساکنان از فضاهای داخلی و خارجی خانه‌ها، توسعه‌دهنده املاک این بخش دقت بسزایی صرف طراحی قوی این بناها کرده است.

شورای شهر ناتینگهام اعلام کرد که پروژه دیگری مانند این پروژه در شهر وجود ندارد و اطمینان داد که خانه‌ها بسیار مورد توجه قرار خواهند گرفت. توسعه‌دهنده زمین‌های مذکور نیز تصریح کرد که خانه‌های جدید با وجود پمپ‌های حرارتی منبع هوا و گرمایش از کف که این طرح را به یکی از کم‌مصرف‌ترین پروژه‌های مسکن در شهر تبدیل می‌کند، کاملاً بدون گاز خواهد بود.

اصطلاح پمپ‌های حرارتی منبع هوا به‌تازگی و در بحبوحه وقوع بحران هزینه‌های زندگی رایج شده است و به‌واسطه آن خانه‌های جدید اسنینتون به روشی مشابه یخچال عمل می‌کند که اجازه می‌دهد آب‌وهوای داخل خانه بهتر کنترل شود، بااین‌حال این پمپ‌ها بسیار گران است و هر یک حدود هفت‌هزار پوند قیمت دارد.

شورای شهر ناتینگهام اعلام کرد که در حال حاضر ۱۳ خانه در فاز اول پروژه فروت‌مارکت به فروش رفته است. این طرح به خریداران این فرصت را می‌دهد که در بازار اسنینتون زندگی کنند که قبلاً یک بازار عمده‌فروشی میوه و سبزیجات بود اما امروزه به‌واسطه حضور خرده‌فروشان مستقل و خلاق متعددی که در آن زندگی می‌کنند به جایی امن و زیبا برای زیستن تبدیل شده است. توسعه املاک در این ناحیه به‌شیوه‌ای است که همه خانه‌ها در فاصله چند قدمی از بهترین اماکن فرهنگی ناتینگهام قرار دارد.

کد خبر 597347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.