پلت‌فرم آنلاین شورای شهر انفیلد برای بازیافت مصالح ساختمانی

شورای شهر انفیلد در راستای بازیافت مصالح ساختمانی حاصل از تخریب یک پلت‌فرم دیجیتالی جدید راه‌اندازی کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر انفیلد به‌منظور فراهم آوردن امکان استفاده مجدد از مواد باقی‌مانده از پروژه‌های تخریب و بازیافت مصالح ساختمانی، یک پلت‌فرم دیجیتالی آنلاین با عنوان «تبادل مواد اضافی (EME)» راه‌اندازی کرده است. به‌این‌ترتیب موادی مانند آجر و فولاد که معمولاً در پروژه‌های تخریب یا ساخت‌وساز هدر می‌رود در پروژه‌ای متفاوت جان تازه‌ای به خود می‌گیرد. این امر به حفظ ارزش این مواد در اقتصاد محلی انفیلد کمک می‌کند.

مصالح ساختمانی و ساخت‌وساز ازجمله فولاد، سیمان و شیشه مسئول تولید ۱۱ درصد از انتشار کربن جهانی هستند. به همین دلیل EME راهکاری پیشگامانه در کاهش انتشار کربن محسوب می‌شود و از هدف شورای شهر انفیلد برای تبدیل شدن به منطقه کربن‌صفر خالص تا سال ۲۰۴۰ حمایت می‌کند.

شورای شهر اعلام کرد که پلت‌فرم مذکور ابتدا روی مصالح قابل بازیافت از پروژه‌های «مریدین واتر (Meridian Water)»، شامل پروژه بازسازی شش میلیارد پوندی «ادمونتون (Edmonton)» برای ایجاد ۱۰ هزار خانه و شش هزار شغل در منطقه متمرکز خواهد بود و پس از آن به همه پروژه‌های شورا گسترش می‌یابد و سایر موارد جاری در شهر را مورد توجه قرار خواهد داد تا امکان مبادله و استفاده مجدد مواد در سراسر منطقه فراهم شود.

معاون شورای شهر انفیلد ضمن اشاره به پیشگام بودن این نهاد در مسیر استفاده مجدد از مواد و مصالح ساختمان با راه‌اندازی پلت‌فرم جدید و نوآورانه EME، اظهار کرد: « در کنار ارائه هزاران خانه جدید مقرون‌به‌صرفه و مشاغل با کیفیت برای ساکنان شهر، پایداری در قلب همه پروژه‌های بازسازی شورا قرار دارد و راه‌اندازی EME تنها یک گام از گام‌های بی‌شماری است که شورا در چارچوب تعهدات خود در زمینه اقدام اقلیمی برداشته است.» وی به‌مرحله اجرا درآمدن این طرح را هیجان‌انگیز توصیف و آن را حرکت به‌سمت تسریع اقتصاد دایره‌ای در انفیلد معرفی کرد.

بنیان‌گذار طرح EME نیز ضمن تشکر از شورای شهر برای فراهم آوردن فرصت همکاری برای پیاده‌سازی طرح و قدم گذاشتن در مسیر بی‌نظیری که انفیلد را به سمت اقتصاد دایره‌ای سوق می‌دهد، گفت: «رویکرد منحصربه‌فرد EME در راستای یافتن کاربردهای باارزش مصالحی که از ساخت‌وساز تولید می‌شوند، در کنار همکاری با افراد، سازمان‌ها و شرکت‌های مبتکر شروعی عالی برای این پلت‌فرم به‌شمار می‌رود.»

وی برنامه بلندپروازانه خود را گسترش تجربیات حاصل در شورای شهر انفیلد به سایر شوراها در لندن و بریتانیا و در عین حال توسعه و افزودن ویژگی‌های جدید به پلت‌فرم فعلی معرفی کرد و آن را راهکاری برای مقابله با اعتقاد رایج در اروپا در زمینه موکول شدن اقتصاد دایره‌ای به آینده دانست چراکه شورای شهر انفیلد باعث شده است که این هدف در زمان حال و نه آینده محقق شود.

امید آن می‌رود که اجرای موفقیت‌آمیز این طرح در انفیلد باعث شود پیاده‌سازیEME توسط سایر مقامات محلی و مشاغل در سراسر لندن و کل بریتانیا به‌تصویب برسد.

کد خبر 597343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.