اعمال استراتژی‌های جدید در بوستون برای افزایش تاب‌آوری

مدیران بوستون در ایالات متحده آمریکا در نظر دارند اقدامات جدیدی در سواحل شهر پیاده کنند تا تاب‌آوری آن‌ها را در مقابل وقوع احتمالی سیل افزایش دهند و شهر را به سبزترین نقطه کشور تبدیل کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بوستون بزرگ‌ترین شهر ایالت ماساچوست آمریکا به شمار می‌رود که از سواحل بسیاری در اطراف خود برخوردار است و به همین دلیل، همواره در معرض وقوع سیل قرار دارد. مدیران شهر تاکنون اقدامات زیادی برای مقابله با این حادثه به ظاهر طبیعی اما ناشی از تغییرات اقلیمی در این شهر اعمال کرده و به پیامدهای مثبت زیادی دست یافته‌اند، با این حال به طور مستمر می‌کوشند استراتژی‌های خود در این رابطه را به‌روزرسانی کنند و از این طریق کیفیت زندگی را بهبود ببخشند.

طی چند سال گذشته، یک استراتژی بسیار کارآمد برای افزایش تاب‌آوری بوستون در مقابل سیل پیاده شده است که مدیران به تازگی از آغاز مرحله دوم اجرای این رویکردها خبر داده و مدعی شده‌اند به زودی تغییرات اقلیمی نیز در شهر به حداقل خواهد رسید. در مرحله دوم، افزایش تاب‌آوری ۴۷ مایل از شهر مورد توجه قرار خواهد گرفت و اقدامات لازم برای سازگار سازی این فضا با تغییرات اقلیمی پیاده خواهد شد.

در این راستا، قرار است اقداماتی برای توسعه فضاهای باز پیاده شود که بهبود پویایی، ساخت خانه‌های مقرون‌به‌صرفه و در عین حال پایدار، حفظ منابع طبیعی و برابری اجتماعی و نژادی را در پی خواهد داشت. بدیهی است که کاهش خطر وقوع سیل نه‌تنها مزایای اقتصادی بسیاری برای شهر در پی دارد، بلکه می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی شهروندان نیز کمک کند، چرا که از یک سو ایمنی بیشتری را در مقابل بالا رفتن سطح آب دریا برای آن‌ها در پی دارد و از سوی دیگر به واسطه کاهش انتشار گازهای آلاینده می‌تواند منجر به رفاه سلامت برای آن‌ها شود.

استراتژی‌های جدید ابتدا در شرق بوستون و منطقه Charlestown به عنوان آسیب‌پذیرترین محله‌های بوستون در مقابل سیل پیاده خواهد شد و سپس در سایر سواحل شهر اجرا می‌شود.

کد خبر 597333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.