افزایش بودجه کمکی هزینه‌های زندگی در شورای شهر وست‌مینستر

پلت‌فرم آنلاین شورای شهر انفیلد برای بازیافت مصالح ساختمانی، خانه‌های بدون گاز؛ برنامه آینده شورای شهر ناتینگهام، برنامه‌ریزی مرکز پیشرفته رباتیک توسط شورای شهر بردفورد و کم کردن سخت‌گیری‌ها برای سرپرستی کودکان بی‌سرپرست، عناوین مهم بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر جدید وست‌مینستر تنها طی ۱۰۰ روز پس از روی کار آمدن، یک بسته حمایتی ۵.۶ میلیون پوندی را به‌عنوان بودجه کمکی برای عبور از بحران هزینه‌های زندگی در شهر تعیین کرد. سرمایه‌گذاری ۱۳۰ هزار پوندی به‌منظور حمایت از بانک‌های غذایی سراسر شهر تنها بخشی از این بسته حمایتی محسوب می‌شود. شورای شهر همچنین ۳۴۰ هزار پوند به فعالیت‌های مربوط به تعطیلات و حمایت غذایی از خانواده‌های کم‌درآمد اختصاص داده و قرار است به ۸۵۰ دانش‌آموز نیز برای تهیه فرم و ملزومات مدرسه کمک کند. صدور بیش‌از ۵۰ هزار تخفیف مالیاتی و استخدام کارکنان بیشتر در صندوق «صدای شهروندان وست‌مینستر» از دیگر اقدامات شورای شهر برای پاسخ‌گویی به سوالات شهروندان به‌منظور مقابله با اضطراب روزافزون آن‌ها به‌دنبال افزایش بهای قبوض انرژی و هزینه مغازه‌های سراسر شهر به‌ویژه سوپرمارکت‌ها است.

رئیس شورای شهر وست‌مینستر ضمن اشاره به قرار داشتن شرایط سخت زندگی شهروندان در نقطه اوج، ابراز امیدواری کرد که به‌زودی سختی‌ها به پایان خواهد رسید و بحران هزینه‌های زندگی در پاییز شاهد کاهشی چشمگیر خواهد بود. وی در ادامه از ارائه مسکن مقرون‌به‌صرفه، ایجاد فرصت‌های اشتغال بیشتر برای مردم بومی و کمک به شهروندانی که در حال تلاش برای عبور از شرایط دشوار هستند به‌عنوان اقدامات بعدی شورای شهر در عبور از مشکلات نام برد.

انفیلد؛ پلت‌فرم آنلاین شورای شهر برای بازیافت مصالح ساختمانی

شورای شهر انفیلد به‌منظور فراهم آوردن امکان استفاده مجدد از مواد باقی‌مانده از پروژه‌های تخریب و بازیافت مصالح ساختمانی یک پلت‌فرم دیجیتالی آنلاین راه‌اندازی کرده است. به‌این‌ترتیب موادی مانند آجر و فولاد که معمولاً در پروژه‌های تخریب یا ساخت‌وساز هدر می‌روند در پروژه‌ای متفاوت جان تازه‌ای به خود می‌گیرند. این امر به حفظ ارزش این مواد در اقتصاد محلی انفیلد کمک می‌کند. شورای شهر اعلام کرد که پلت‌فرم مذکور ابتدا بر مصالح قابل بازیافت از پروژه‌های خود شورا شامل «مریدین واتر (Meridian Water)» و بازسازی شش میلیارد پوندی «ادمونتون (Edmonton)» برای ایجاد ۱۰ هزار خانه و شش هزار شغل در منطقه متمرکز خواهد بود و پس از آن سایر موارد جاری در شهر را مورد توجه قرار خواهد داد.

ناتینگهام؛ خانه‌های بدون گاز، برنامه آینده شورای شهر

شورای شهر ناتینگهام اعلام کرد که کار روی ۱۳ خانه شهری جدید در منطقه حومه‌ای «اسنینتون (Sneinton)» که چهار سال پیش توسط این نهاد به‌فروش رسیده بود، به‌زودی آغاز خواهد شد. فروش زمین‌های پشتی مرکز تفریحی ویکتوریا در ناتینگهام واقع در حد فاصل خیابان‌های «بروک (Brook)» و «باث (Bath)» در سال ۲۰۱۸ توسط شورای شهر به تصویب رسید و شرط این واگذاری توسعه سفارشی املاکی سازگار به محیط‌زیست بود.

شورای شهر خاطرنشان کرد که توسعه‌دهنده املاک در این منطقه در مجموع ۴۲ خانه دو تا چهار خوابه ایجاد خواهد کرد که تمرکز ویژه‌ای بر کارآمد کردن تمام خانه‌ها در زمینه مصرف انرژی دارد. شورا همچنین اطمینان داد که با هدف مجهز بودن به پنجره‌های بزرگ و نور طبیعی زیاد، همچنین مدنظر قرار دادن چگونگی بهره بردن ساکنان از فضاهای داخلی و خارجی خانه‌ها، توسعه‌دهنده املاک این بخش دقت بسزایی صرف طراحی قوی این بناها کرده است. خانه‌های جدید با وجود پمپ‌های حرارتی منبع هوا و گرمایش از کف که این طرح را به یکی از کم‌مصرف‌ترین پروژه‌های مسکن در شهر تبدیل می‌کند، کاملاً بدون گاز خواهند بود. این خانه‌ها به روشی مشابه یخچال کار می‌کنند و اجازه می‌دهند آب‌وهوای داخل خانه بهتر کنترل شود.

بردفورد؛ برنامه‌ریزی مرکز پیشرفته رباتیک توسط شورای شهر

شورای شهر بردفورد از محل «صندوق دولتی ارتقای سطح شهر» بودجه لازم برای پیکربندی مجدد مرکز تولیدات پیشرفته کالج «کیلی (Keighley)» و دانشگاه بردفورد را در قالب یک مرکز رباتیک با فناوری پیشرفته تأمین کرد. شورا در نظر دارد این مرکز را به‌گونه‌ای توسعه دهد که شامل فناوری‌هایی برای پشتیبانی از فرآیندهای تحقیق و توسعه در فناوری‌های نوظهور مانند رباتیک پیشرفته باشد. صندوق دولتی ارتقای سطح شهر به همه حوزه‌های انتخابی کشور اجازه می‌دهد تا برای پروژه‌های رفاهی، حمل‌ونقل، بازسازی یا فرهنگی، پیشنهادی تا سقف ۲۰ میلیون پوند ارائه بدهند که بودجه سال گذشته در اختیار یک مرکز تفریحی و رفاهی جدید در « اسکوایر لین (Squire Lane)» واقع در غرب بردفورد قرار گرفت.

شورای شهر بردفورد از میان چهار حوزه انتخابی تبدیل استخر کیلی به یک مرکز تفریحی جدید و جذاب با استخر شنا، سالن بدنسازی، استودیو و کافه، تبدیل راه‌آهن کینلی و «ورث ولی (Worth Valley)» به مرکز حمل‌ونقل ریلی پیشرفته، تبدیل استادیوم «اودسال (Odsal)» به خانه ملی لیگ راگبی و تبدیل مرکز تولیدات پیشرفته کالج کیلی به مرکز روباتیک برنامه‌ریزی‌شده، بودجه مذکور را در اختیار مورد آخر قرار داد.

نورثامبرلند، کم کردن سخت‌گیری‌ها برای سرپرستی کودکان بی‌سرپرست

شورای شهر نورثامبرلند در تلاش برای به‌سرپرستی گرفته شدن کودکان بی‌سرپرست شهر از سخت‌گیری‌های بیش از حد و بعضاً بی‌مورد برای واجد شرایط بودن که والدین شدن را برای بسیاری از مردم شهر به افسانه تبدیل کرده بود، صرف‌نظر کرد چراکه کمبود سرپرست برای این کودکان در حال تبدیل شدن به یک معضل ملی است.

شورا اعلام کرد که فقدان سرپرست به‌معنای بزرگ شدن کودکان آسیب‌پذیر در خانه‌هایی به دور از منطقه زندگی، بدون محبتی است که به آن نیاز دارند و تعداد این کودکان را در حال حاضر ۴۳۰ نفر اعلام کرد. شورا همچنین کلیشه‌های فکری در این زمینه را که به‌واسطه آن‌ها مردم گمان می‌کنند امکان به‌سرپرستی گرفتن فرزند برای آن‌ها وجود ندارد، شاغل بودن طولانی‌مدت، مجرد بودن و ناتوانی در فرزندآوری معرفی و اعلام کرد برای سرپرست یک کودک شدن موانع بسیار کمی وجود دارد و در اختیار داشتن زمان و عشق کافی در کنار آماده کردن اتاقی برای این کودک کافی خواهد بود و هر یک از شهروندان می‌توانند در این زمینه اقدام کنند و شورا شرایط آن‌ها را مورد بررسی قرار دهد.

شورای شهر نورثامبرلند همچنین از کمک‌های مالی دولت به این سرپرستان خبر داد که شامل پوشش هزینه‌های پوشاک، غذا، فعالیت‌های تفریحی و پول توجیبی این کودکان می‌شود.

یارم؛ بهره‌برداری از نظرات عمومی در بهبود فضاهای عمومی

شورای شهر «یارم (Yarm)» از ساکنان، صاحبان مشاغل و بازدیدکنندگان شهر دعوت کرده است تا نظرات و ایده‌های خود را در مورد طرح‌های بهبود فضاهای عمومی و گسترش دسترسی به خیابان «های‌استریت (High Street)» به‌عنوان بخشی از تخصیص بودجه صندوق دولتی «ارتقای سطح شهر» ارائه دهند. شورا از مردم خواست نظرات خود را در مورد راه‌هایی به اشتراک بگذارند که به‌واسطه آن می‌توان این خیابان را به بهترین و مؤثرترین نحو بهبود بخشید و اعلام کرد این شیوه‌ها می‌تواند شامل ایده‌هایی برای بهبود فضاهای عمومی در این خیابان یارم و اطراف آن از جمله ایجاد فرصت‌هایی برای بهبود پیاده‌روی موجود و مناطق مخصوص استراحت و نشیمن به‌منظور صرف غذا در فضای باز باشد که ممکن است در کنار پیشرفت طرح‌های موجود برای نوسازی تالار شهر یارم به‌عنوان یک مرکز میراث فرهنگی بسیار برای شهر مفید عمل کند. مردم یارم تا آخرین جمعه ماه آگوست فرصت دارند نظرات خود را با شورای شهر در میان بگذارند.

کد خبر 597325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.