به تعویق افتادن انتقال پیکر هوشنگ ابتهاج به ایران

فرزند هوشنگ ابتهاج گفت: به دلیل پاره‌ای از مشکلات در آلمان انتقال پیکر پدرش به ایران به تعویق افتاده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، درحالی‌که اعلام‌شده بود پیکر هوشنگ ابتهاج که در بیمارستان شهر کلن آلمان فوت کرده است، عصر چهارشنبه به ایران منتقل می‌شود و پس از تشییع در تهران در روز پنجشنبه یا روز جمعه در رشت به خاک سپرده می‌شود، درنهایت اعلام شد که این روند به تعویق افتاده است.

یلدا ابتهاج، دختر این شاعر معاصر که پیش‌تر اعلام کرده بود اطلاعات دقیق درباره مراسم تشییع و تدفین را مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام می‌کنند، امروز _چهارشنبه بیست‌وششم مردادماه_ در صفحه خود در اینستاگرام اعلام کرد: «با تأسف به اطلاع همگان می‌رسانم که به دلایل پاره‌ای از مشکلات در آلمان انتقال پدرم به ایران به تعویق افتاده است.»

وی درباره علت این اتفاق توضیحی نداده است اما دو مراسم تشییع و تدفین اعلام‌شده، با تغییر در زمان برگزاری مواجه خواهد شد.

امیرهوشنگ ابتهاج (ه. ا. سایه) که در تیرماه ۱۴۰۱ به دلیل نارسایی کلیوی در بیمارستانی در شهر کلن آلمان بستری و تحت درمان قرار گرفته بود، بامداد چهارشنبه _نوزدهم مردادماه_ در ۹۴ سالگی درگذشت.

به گزارش ایمنا، زنده‌یاد ابتهاج، سال ۱۳۰۶ در رشت متولد شد و در ۲۰ سالگی اولین کتابش با نام «نخستین نغمه‌ها» را منتشر کرد. او سرودن غزل را در کنار سرودن شعر در قالب‌های دیگر سنتی تجربه کرد. همچنین نمونه‌هایی از شعر نو در بین آثار این شاعر به چشم می‌خورد. شعر تصنیف مشهور «سپیده» که با عنوان «ایران ای سرای امید» شناخته می‌شود، از سروده‌های ابتهاج است.

تعویق افتادن انتقال پیکر هوشنگ ابتهاج به ایران

کد خبر 597298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.