اینترنت رایگان اربعین در مسیر نجف به کربلا

رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: در ایام اربعین در مسیر نجف به کربلا استفاده از اینترنت رایگان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم‌وفناوری را در روزی که گذشت مرور می‌کنیم:

اینترنت اربعین در مسیر نجف به کربلا رایگان شد

میراحمدی، رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: در ایام اربعین در مسیر نجف به کربلا استفاده از اینترنت رایگان خواهد بود.

افزایش سرعت اینترنت در ایران

عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه امروز _چهارشنبه بیست‌وششم مردادماه_ هیأت دولت اظهار کرد: سرعت اینترنت افزایش یافته است. میزان دقیق آن را نمی‌دانم، اما افزایش یافته و به طور متوسط به حدود ۲۷ مگابیت بر ثانیه رسیده است؛ البته در حوزه ارتباطات ثابت وضعمان خوب نیست و این را بارها گفته‌ایم.

وی افزود: یک پروژه زیربنایی را دنبال می‌کنیم و آن فیبر نوری منازل و کسب و کار است که خوب پیش می‌رود و در هفته دولت هم شاهد افتتاح پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در چند شهر خواهیم بود.

برگزاری دومین تور ملی فناوری به میزبانی پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی

دومین تور ملی فناوری با موضوع مالکیت فکری پارک‌های علم و فناوری کشور با همکاری معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حضور اساتید برجسته حوزه مالکیت فکری به مدت پنج روز از شنبه _بیست و نهم مردادماه_ تا چهارشنبه _دوم شهریورماه_ به میزبانی پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در سالن همایش‌های دانشگاه علم و فرهنگ برگزار می‌شود.

در این تور ملی به مباحثی مانند" ثبت داخلی و بین‌المللی برند به صورت عملیاتی"، "ثبت طرح‌های صنعتی به صورت عملیاتی"، " اسرار تجاری و حمایت از آن در حقوق ایران"، "حمایت از نوآوری‌های مبتنی بر دانش سنتی"، "حمایت و ثبت نشانه‌های جغرافیایی در ایران و در سطح بین‌المللی"، "ضمانت اجرایی حقوق مالکیت صنعتی"، "تجاری سازی مالکیت فکری"، "قراردادهای مالکیت فکری"، "مالکیت فکری در استارتاپ ها"، " ارزش‌گذاری و مدیریت دارایی‌های فکری"، "حقوق نرم افزارهای رایانه‌ای"و "مالکیت آثار ادبی و هنری" پرداخته می‌شود.

آپدیت اندروید ۱۳ برای گوشی‌های گوگل پیکسل

امروز _چهارشنبه بیست‌وششم مردادماه_ سیستم‌عامل اندروید ۱۳ برای نسل ششم گوشی‌های گوگل پیکسل منتشر شده و مثل همیشه ویژگی‌های جدیدی از جمله امکان پخش صدا از طریق چندین دستگاه به صورت هم‌زمان را به همراه دارد. با وجود تغییرات و این ویژگی‌های مثبت، دارندگان گوشی‌های گوگل پیکسل باید در نظر داشته باشند که پس از به‌روزرسانی دیگر امکان بازگشت به حالت قبل و استفاده از اندروید ۱۲ وجود نخواهد داشت.

پرچم‌دار بعدی بلک‌شارک معرفی می‌شود

طی چند هفته گذشته چند گوشی پرچم‌دار با تراشه Snapdragon 8+ Gen 1 معرفی شده و اکنون به نظر می‌رسد که بلک‌شارک نیز برای عرضه یک گوشی جدید رده‌بالا در حال برنامه‌ریزی است. با توجه به مطالب منتشر شده گوشی بعدی شرکت بلک‌شارک از صفحه‌نمایش Full HD پلاس بهره خواهد برد در حالی که پیش از این انتظار می‌رفت این دستگاه به نمایشگر 2K مجهز شود.

یک دوربین سه‌گانه نیز در پنل پشتی گوشی رده‌بالای بعدی بلک‌شارک تعبیه شده است که شامل دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و یک دوربین دو مگاپیکسلی خواهد بود. دوربین اصلی این دستگاه از حسگر IMX686 سونی بهره خواهد برد. دوربین سلفی مورد استفاده در محصول ذکر شده نیز ۱۶ مگاپیکسلی خواهد بود.

پرچم‌دار بعدی بلک‌شارک از باتری ۴۷۹۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده خواهد کرد؛ باتری این محصول با بهره گرفتن از طراحی دو سلولی از فناوری شارژ سریع ۱۰۰ وات نیز پشتیبانی خواهد کرد. شایعات منتشر شده حاکی از این است که این گوشی هوشمند احتمالاً پرچم‌دار آینده بلک‌شارک خواهد بود، اما امکان دارد که به عنوان مدل به‌روز شده یکی از مدل‌های کنونی محصول وارد بازار شود.

گلکسی تب اکتیو پنج پرو 5G چه ویژگی‌هایی دارد؟

به‌تازگی تبلت گلکسی تب اکتیو چهار پرو در وب‌سایت گواهی بلوتوث SIG، فهرست گوگل‌پلی و کنسول گوگل‌پلی مشاهده شده است. براساس اطلاعات به دست آمده در فهرست گوگل‌پلی، تبلت مقاوم بعدی سامسونگ با شماره مدل SM-T636B شناخته می‌شود و با نام گلکسی Tab Active 4 Pro 5G وارد بازار خواهد شد. این نام تأیید می‌کند که محصول ذکر شده از سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند، اما احتمالاً عرضه نسخه وای‌فای آن نیز وجود دارد.

فهرست بلوتوث SIG نیز دو نسخه از تبلت مقاوم سامسونگ را با شماره مدل SM-T636B و SM-T636N نشان می‌دهد که هر دو از بلوتوث ۵.۲ پشتیبانی می‌کنند. این شماره مدل‌ها به ترتیب به مدل 5G و وای‌فای این محصول اشاره می‌کنند. به نظر می‌رسد که تبلت ذکر شده به تراشه Snapdragon 778G مجهز شده است که از چهار هسته ۲.۴ گیگاهرتزی و چهار هسته ۱.۸ گیگاهرتزی بهره می‌برد.

تبلت گلکسی تب اکتیو پنج پرو 5G به چهار گیگابایت رم و پردازنده گرافیکی Adreno 642L مجهز خواهد بود. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به نمایشگر Full HD و سیستم‌عامل مبتنی بر اندروید 12L اشاره کرد.

کد خبر 597271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.