شهرداری تهران بانک زمین تاسیس می‌کند

عضو شورای اسلامی شهر تهران از راه‌اندازی بانک زمین برای مبارزه با فساد خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر تهران، ناصر امانی اظهار کرد: در لایحه شهرداری تهران، اولویت به منطقه ۲۲ داده شده و این لایحه به تأمین سرانه‌های خدماتی اختصاص داده یافته است و به غیر از هدف اقتصادی و مالی، اهداف اجتماعی نیز باید در این لایحه مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بانک زمین به اندازه بانک‌هایی که منابع مالی شهرداری در آن گردش دارد، مورد اهمیت است، ادامه داد: می‌توان زمینی را در مناطق شمالی در نظر گرفت و اعتبارات حاصل از آن را در مناطق جنوبی هزینه کرد، من با بانک زمین بسیار موافق هستم، اما باید تمام املاک شهرداری در راستای تشکیل این بانک، شناسایی شود.

عضو شورای شهر تهران گفت: این اقدام در شأن شورای اسلامی شهر و در راستای شفاف‌سازی و پاسخگویی به شایعات و ابهامات دروغین در خصوص املاک و معاملات شهرداری است و به نوعی گامی بزرگ برای مبارزه با فساد محسوب می‌شود. این بانک بسیار بزرگ‌تر و ثروتمندتر از بانک شهر و برای منابع مالی غیرنقد شهرداری به شمار می‌رود.

وی افزود: امروز اعلام می‌کنیم بانک زمین را برای منابع غیر نقد در اختیار داریم، بانک منطقه ۲۲ می‌تواند بانک زمین شهر یا شهرداری در نظر گرفته شود و آن را بزرگ نگاه کرد؛ در همین راستا شهردار تهران می‌تواند رئیس کارگروه بانک زمین باشد.

کد خبر 597258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.