ایرلند میزبان پارکینگ هوشمند برای معلولان

مقامات شهر دانلیری ایرلند از معرفی یک سیستم پارکینگ هوشمند جدید برای افراد دارای معلولیت خبر دادند که در صورت موفقیت، مسئولان پیاده‌سازی آن را در سایر نقاط دوبلین نیز انجام خواهند داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرداری دانلیری ایرلند انجام پروژه‌ای را آغاز کرده است که با پیاده‌سازی آن، معلولان دسترسی بهتری به پارکینگ‌ها خواهند داشت. این پروژه با همکاری دولت محلی و سازمانی انجام می‌شود که وظیفه دیجیتالی کردن و معرفی اقدامات سازگاری آب‌وهوا در دوبلین را بر عهده دارد.

ابتکار پارکینگ هوشمند با هدف کمک به افراد دارای معلولیت در یافتن ۳۷ فضای پارکینگ تعیین‌شده این شهر و مکان‌های در دسترس، انجام شده است. این پروژه از طریق مجموعه‌ای از حسگرها اجرا می‌شود که مقامات آن‌ها را روی پارکینگ‌ها قرار می‌دهند و به این ترتیب اطلاعات به دست آمده را به اینترنت اشیا متصل می‌کنند.

فضاهای پارکینگ به اپلیکیشنی موسوم به Park Magic متصل خواهند شد که اطلاعات "بلادرنگ" را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد. علاوه بر این، داده‌ها در پلتفرم Access Earth در دسترس خواهند بود تا برای افراد بیشتری قابل دسترس باشد.

بر اساس بیانیه رسمی سازمان ارائه‌دهنده این خدمات، سیستم پارکینگ به مدت ۱۲ ماه عملیاتی خواهد بود. در این مدت، مقامات به اطلاعات میزان استفاده از پارکینگ و مدت اقامت دسترسی خواهند داشت تا اثربخشی فضاهای تعیین شده را مشخص کنند.

ایرلند میزبان پارکینگ هوشمند برای معلولان

دانلیری یک شهر ساحلی کوچک در جنوب دوبلین است که روزانه بخش زیادی از جمعیت به آن رفت‌وآمد می‌کنند. علاوه بر این، سیستم راه‌آهن شهری دوبلین از امتداد این شهر می‌گذرد و همچنین یکی از شریان‌های اصلی پایتخت ایرلند است.

دانلیری و دوبلین به طور منحصربه‌فردی در معرض تغییرات آب‌وهوایی هستند و مناطق ساحلی آن‌ها بار سنگین افزایش آب دریا و رویدادهای آب‌وهوایی غیرقابل پیش‌بینی را تحمل می‌کنند. علاوه بر این، بخش بزرگی از هر دو شهر در مناطقی قرار دارند که در معرض خطر سیل قرار دارند.

به همین دلیل است که در ماه مارس سال جاری، مقامات محلی، این طرح هوشمند را راه‌اندازی کردند که هدف آن آزمایش روش‌های جابه‌جایی پایدار، انرژی سبز، استراتژی‌های هوشمند و دیجیتال و ابتکارهای کربن‌زدایی است. پس از اجرای موفقیت‌آمیز این پروژه‌ها، مقامات تعداد آن‌ها را افزایش خواهد داد.

کد خبر 597255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.