مدیریت شهری اصفهان در هفته‌ای که گذشت

مهم‌ترین رویدادهای مدیریت شهری اصفهان در هفته گذشته را در این بسته خبری ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «بودجه ۱۸۰ میلیارد ریالی برای آزادسازی خیابان بهشت»، «تصویب طرح جاده جلوان در شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان»، «استفاده از سیستم AVL در آتش‌نشانی اصفهان»، «مزایای ساختمان‌های پایدار»، «دو سامانه جدید ثبت تخلف در اصفهان رونمایی می‌شود»، «هزینه‌های ریالی به صاحبان ملک‌های آزادسازی شده به‌موقع پرداخت شود»، «عرضه قلیان در هر محلی خلاف قانون است»، «خبرهای خوبی برای مناطق پانزده‌گانه اصفهان در راه است»، «دغدغه شورای ششم در یک سال گذشته چه بود؟» و «تمام خدمات حوزه شهرسازی تا پایان سال غیرحضوری می‌شود» مهم‌ترین رویدادهای مدیریت شهری اصفهان در هفته گذشته بود که گزیده‌ای از آن را در این بسته خبری ایمنا می‌خوانید.

بودجه ۱۸۰ میلیارد ریالی برای آزادسازی خیابان بهشت

سیدسلمان قاضی‌عسگر، مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: در حال حاضر بیشترین آزادسازی این منطقه، در پروژه خیابان بهشت با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال انجام شده است که شامل حدود ۳۳ هزار متر مربع زمین بایر و حدود سه هزار متر مربع عرصه و اعیان منازل مسکونی است.

تصویب طرح جاده جلوان در شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان

وحید مهدویان، معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان اصفهان که به ریاست استاندار برگزار شد، جاده جلوان به تصویب این شورا رسید تا یکی دیگر از گره‌های کور اصفهان گشوده شود.

استفاده از سیستم AVL در آتش‌نشانی اصفهان

آتشپاد دوم ابراهیم مطلبی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: با توجه به اهمیت آدرس‌دهی صحیح برای حضور آتش‌نشانی در محل حادثه، از شهروندان درخواست داریم از نظر مکانی به محل کار و سکونت خود اشراف کامل داشته باشند و با توجه به تشابه نام بعضی از کوچه‌ها و خیابان‌های شهر، لزوم توجه به این موضوع بیش از پیش احساس می‌شود.

وی ادامه داد: سیستم AVL روی خودروهای عملیاتی این سازمان نصب شده است تا مسیر رسیدن به محل حادثه از طریق ستاد فرماندهی کنترل شود.

مزایای ساختمان‌های پایدار

فریاد پرهیز، رئیس اداره مطالعات و برنامه‌ریزی شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه ساختمان‌های دارای معماری پایدار، مزایای مختلفی در ابعاد محیطی، اقتصادی و اجتماعی دارد، گفت: گواهی ساختمان پایدار به سازه‌هایی ارائه می‌شود که موارد الزامی و اختیاری ساختمان سبز را در قالب یک سیستم امتیازدهی رعایت کرده باشد.

دو سامانه جدید ثبت تخلف در اصفهان رونمایی می‌شود

هادی کریمی، مدیر مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه در شهر اصفهان حدود ۵۴۰ سامانه نظارت تصویری مربوط به زمان‌دهی تقاطع‌ها و رسیدن دستگاه‌های امدادرسان به محل حوادث و نظارت بر شهر وجود دارد که بیش از ۹۹ درصد این سامانه‌ها فعال است، گفت: دو سامانه جدید ثبت تخلف در سال جاری در اصفهان نصب می‌شود که سامانه نخست مربوط به تردد خودروهای سنگین روی پل‌های شهر است و سامانه دوم نیز مربوط به تخلف جناغی خودروهایی است که در رمپ‌های خروجی و ورودی بزرگراه‌ها در لاین خود حرکت نمی‌کنند.

رویکرد رسانه‌های شهرداری در خودانتقادی ارزشمند است

علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با قدردانی از همکاران خبرنگار و رسانه‌ای مجموعه شهرداری، گفت: این افراد، با برنامه‌محوری و اخلاق‌گرایی به حزب‌گرایی و ویژه‌خواری در حوزه رسانه‌ای شهرداری پایان دادند و کرامت همکاران رسانه‌ای را حفظ و تلاش کردند با پشتکار و روحیه انقلابی، رسانه‌های شهرداری را به زبان مردم تبدیل کنند.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های خوب این دوره از مدیریت شهری، حرکت رسانه‌های شهرداری در مسیر خودانتقادی و پیشتاز شدن در نقد به مدیریت شهری است، افزود: این رویکرد ارزشمند کمک خواهد کرد که بهتر به مردم خدمت‌رسانی کنیم.

هزینه‌های ریالی به صاحبان ملک‌های آزادسازی شده به‌موقع پرداخت شود

محمدرضا فلاح، رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با بیان اینکه شهرداری باید در اجرای تعهدات و پرداخت هزینه‌ها به موقع عمل کند، بنابراین روند پرداخت به مالکان باید اصلاح شود تا از یک سو خوش‌قولی شهرداری برای دیگران مشخص شود و از سوی دیگر مالکان برای همکاری در آزادسازی‌ها ترغیب شوند.

وی ادامه داد: روند پرداخت هزینه‌های ریالی به مالکانی که ملک آن‌ها مشمول آزادسازی می‌شود، باید از سوی شهرداری اصلاح شود.

عرضه قلیان در هر محلی خلاف قانون است

ابوالفضل قربانی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مصرف قلیان سلامت شهروندان را به مخاطره می‌اندازد، گفت: اینکه چه افرادی قلیان استفاده می‌کنند و چه افرادی که از کنار آن رد می‌شوند، حائز اهمیت بوده و تمام این موارد تهدیدکننده سلامت جامعه است.

وی ادامه داد: اگر افراد قلیان را در حاشیه رودخانه عرضه کنند، انجام این کار تا زمانی که هیچ‌گونه مجوز قانونی برای این منظور از اداره سلامت، اماکن و شهرداری نداشته باشند، خلاف قانون و عرف است.

خبرهای خوبی برای مناطق پانزده‌گانه اصفهان در راه است

علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نگران یک سالگی حضورمان در حصه، ارزنان و عمان سامانی، موقع شروع به کار شهردار بودم. خبرهای خوبی از تمام مناطق پانزده‌گانه در راه است.

دغدغه شورای ششم در یک سال گذشته چه بود؟

علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه یک سالگی فعالیت شورای اسلامی شهر را پشت سر گذاشتیم، گفت: در این مدت ۵۱ جلسه علنی، ۱۷۲ جلسه کمیته نظارتی در مناطق مختلف شهر و ۴۸۱ جلسه کمیسیون‌های تخصصی برای نظارت بر امور شهر برگزار شده است.

وی با اشاره به عملکرد یک ساله شورای ششم، تصریح کرد: رویکرد متفاوت شورای ششم شهر نسبت به دوران گذشته در چهار شاخصه جدی مردم‌باوری و مردم‌محوری، عدالت و توزیع خدمات و منابع، شفافیت در تمام امور، سلامت اداری و تسهیل فرایندها خلاصه می‌شود.

تمام خدمات حوزه شهرسازی تا پایان سال غیرحضوری می‌شود

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: غیرحضوری شدن صدور پروانه مزیت‌های خوبی دارد و اگر چه در ابتدای راه است، اما تکمیل خواهد شد و بر اساس قولی که حوزه شهرسازی داده است تا پایان امسال تمام فعالیت‌ها و خدمات حوزه شهرسازی غیرحضوری خواهد شد.

وی تصریح کرد: فعالیت شورای ششم طی یک سال گذشته به دنبال اقدامات ادوار گذشته شورای اسلامی شهر بوده است؛ در این راستا اقدامات گذشته را بر اساس توان و فهم، با دقت بیشتر ادامه می‌دهیم.

کد خبر 597226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.