اقدامات کم‌نظیر برای ارتقای زیرساخت‌های گردشگری گرگان با هدف ماندگاری مسافر

رئیس شورای اسلامی استان گلستان گفت: این استان علی‌رغم داشتن ظرفیت‌های زیاد در حوزه گردشگری به علت نبود برنامه‌ریزی نتوانسته درآمدزایی در این بخش داشته باشد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر گرگان، علی‌اکبر بصیرنیا اظهار کرد: در حالی که می‌توانستیم گلستان را به مقصد گردشگری ایران تبدیل کنیم، اما این استان تنها یک مسیر عبوری است که سالانه میلیون‌ها نفر از آن عبور می‌کند.

وی ادامه داد: درآمد حاصل از بخش گردشگری گلستان ضعیف است، زیرا یک المان‌سازی گردشگری در گلستان به خصوص گرگان به عنوان مرکز استان انجام نشده و تنها به مسیر پارک النگدره و جنگل ناهارخوران اکتفا کرده‌ایم.

کمیسیون گردشگری و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر گرگان گفت: در دوره پنجم شورای اسلامی شهر گرگان اقداماتی در حوزه گردشگری انجام شد و امیدواریم شهرداری و شورا بتوانند زیرساخت‌های گردشگری را به خوبی فراهم کنند تا از درآمد این بخش بتوانیم در حوزه عمرانی استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: پروژه شهربازی مدرن گرگان که اکنون پیشرفت فیزیکی حدود ۵۰ درصد دارد باید با توجه به جانمایی‌های انجام شده به «دهکده گردشگری» تغییر نام دهد.

بصیرنیا افزود: این پروژه اکنون توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در حال ساخت است اما برای تکمیل آن با اعتبارات سالانه شهرداری نیازمند ۲۰ سال زمان برای بهره‌برداری هستیم.

کد خبر 597222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.