صدور پروانه بازسازی رایگان برای ساختمان‌های آسیب‌دیده از سیل

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد گفت: طرح صدور پروانه رایگان برای بازسازی ساختمان‌های آسیب‌دیده از سیل در شورای اسلامی شهر یزد به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدناصر حیدری صبح امروز _چهارشنبه بیست‌وششم مردادماه_ در هشتادویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد، اظهار کرد: در راستای حمایت از خانواده‌های آسیب‌دیده از سیل و کمک به نیروها و نهادهای مختلف در بازسازی ساختمان‌ها، پروانه برای بازسازی و نوسازی ساختمان‌های آسیب‌دیده از سیل با مصوبه شورای اسلامی شهر به صورت رایگان صادر می‌شود.

وی افزود: صدور مجوز به منظور کمک و مساعدت به تجدید بنای منازل مسکونی تخریب شده یا تأیید ستاد مدیریت بحران شهرداری، نسبت به صدور پروانه ساختمانی حداکثر تا بنای ۳۰۰ مترمربع، برای بازسازی و نوسازی همان ملک یا زمینی که دولت به عنوان جایگزین ملک آسیب دیده معرفی می‌کند، است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد اضافه کرد: در این جلسه مقرر شد در ۱۵ روز آینده با محوریت کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد، در راستای تکمیل لایحه حمایت از آسیب‌دیدگان از سیل این لایحه بررسی و به صحن شورای اسلامی شهر ارسال شود.

وی خاطرنشان کرد: مهلت سه ماهه‌ای نیز برای چک‌های مالکانی که ملک آن‌ها در سیل اخیر دچار خسارت شده است، در شورای اسلامی شهر یزد به تصویب رسید.

حیدری در خصوص روند تأیید مصوبه حمایت از سیل‌زدگان در شورای ششم شهر یزد، تصریح کرد: با توجه به اینکه در سیل اخیر تعدادی از املاک تجاری و مسکونی در سطح شهر دچار خسارت شده است، شهرداری یزد جهت مساعدت به مالکان واحدهای تجاری و مسکونی خسارت دیده درخواست دریافت مهلت برای پرداخت بدهی را داد تا در صورت بررسی و استعلام به همراه تاییدیه بازرسی، تاریخ چک‌هایی که سررسید آنها در ماه‌های مرداد، شهریور و مهر سال جاری است به مدت سه ماه بدون در نظر گرفتن هزینه تأخیر، به تعویق بیفتد که به تصویب شورای اسلامی شهر یزد رسید.

کد خبر 597196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.