آزادگان افتخار ایران اسلامی هستند

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول گفت: آزادگانی که پس از سال‌ها تحمل درد و رنج اسارت به مهین اسلامی بازگشتند افتخار ایران اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسن پرآور امروز _چهارشنبه ۲۶ مردادماه_ در صحن شورای اسلامی شهر دزفول، اظهار کرد: سال روز ورود آزادگان سرافراز به مهین اسلامی در چنین روزی اتفاقی به یاد ماندنی و ستودنی است، آزادگانی که بعد از چند سال اسارت، شدیدترین صدمات روحی، روانی و جسمی را دیدند و حتی برخی از آنها در اردوگاه‌های رژیم عراق شهید شدند.

وی افزود: سال‌ها دوری از خانواده شرایطی را فراهم آورده بود که وقتی موضوع برگشت آزادگان مطرح شد انقلابی ایجاد و مردم به خیابان ریختند و برای دیدن عزیزانشان کیلومترها دویدند، آنها سال‌ها اسارت را به امید اینکه وظیفه خود را در مقابل نظام و رهبری انجام و ادای دین کرده باشند، تحمل کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول ادامه داد: شهرستان دزفول نیز حدود ۴۵۰ نفر آزاده سرافراز دارد که از نظر تعداد با یکی دو استان دیگر از نظر جمعیت برابری می‌کند، با ورود آنها تا چند روز مردم شور و شوق داشتند، در این روز عزت و افتخاری برای جمهوری اسلامی رقم خورد.

وی تصریح کرد: اگر چه وقتی اسرای بازگشتند، شرایط و فضای جامعه با اردوگاه کاملاً برایشان متفاوت بود، شاید آن گونه که باید در حق آزادگان اقداماتی که بنا بود انجام شود به دلیل کثرت انجام نشد، در صورتی که شهرهای دیگر تعداد کمتری آزاده داشتند و با شرایط بهتری به آنها رسیدگی شد، اما باز هم آزادگان به دلیل منشی که داشتند هیچگاه به دنبال مسائلی که حقشان بود نرفتند.

کد خبر 597180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.