۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
شعار روز جهانی قلب ۲۰۲۲ چیست؟

شعار روز جهانی قلب سال ۲۰۲۲ میلادی با عنوان «اتحاد قلب‌ها برای سلامتی قلب‌ها» انتخاب شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هر سال بیست‌ونهم سپتامبر به‌عنوان روز جهانی قلب در نظر گرفته می‌شود. هر سال با برگزاری مراسم روز جهانی قلب، مباحث مهم و تأثیرگذاری در زمینه سلامت قلب و عروق برای افراد بیان می‌شود. سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که سالیانه تقریباً ۱۷.۹ میلیون نفر در سراسر دنیا به دلیل ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی جان خود را از دست می‌دهند.

سیگار کشیدن، مصرف غذاهای ناسالم و نداشتن فعالیت بدنی خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی-عروقی مانند سکته قلبی و مغزی را افزایش می‌دهد. فشار خون بالا، قند خون بالا، چاقی و اضافه وزن نیز تأثیر منفی قابل توجهی بر سلامت قلب دارد؛ بنابراین توصیه شده است که افراد از سبک زندگی سالم پیروی کنند، به میزان کافی ورزش کنند و وزن خود را در محدوده طبیعی حفظ کنند تا عملکرد قلب بهبود پیدا کند.

روز جهانی قلب به عنوان یک ابتکار جهانی در سال ۲۰۰۰ مطرح شد تا آگاهی عمومی نسبت به تهدید بیماری‌های قلبی و اهمیت شیوه زندگی را افزایش دهد. این روز به صورت سالیانه توسط اعضای اتحادیه جهانی قلب در بیش از ۱۰۰ کشور و با همکاری بیش از ۲۰۰ عضو از سازمان‌ها، انجمن‌های علمی، بنیادها و جمعیت‌های بیماران و انجمن‌های قلب و عروق برگزار می‌شود. سازمان جهانی بهداشت (WHO) نیز به صورت فعال از روز جهانی قلب حمایت می‌کند، این سازمان اعتقاد دارد که سلامت قلب برای هر فرد یک حق بشری اساسی و یکی از ارکان دسترسی به عدالت در سلامت جهانی است.

در سال جاری هفتم مهرماه، به عنوان روز جهانی قلب در نظر گرفته شده و شعار آن “Use Heart for Every Heart" است که در کشور ما شعار روز جهانی قلب «اتحاد قلب‌ها برای سلامتی قلب‌ها» در نظر گرفته می‌شود.

کد خبر 597102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.