صحبت‌های محمدرضا ساکت درخصوص حق پخش تلویزیونی+ فیلم

مدیرعامل باشگاه سپاهان گفت: حق‌پخش مسابقات بخش عمده‌ای از درآمد باشگاه‌ها را در دنیا تامین می‌کند اما متاسفانه در ایران صداوسیما بابت تولیدات باشگاه‌ها هیچ پولی نمی‌پردازد. برای فوتبال حرفه‌ای ایران زشت و زننده است که وضعیت حق‌پخش روی نقطه صفر قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _سه‌شنبه بیست‌وپنجم مردادماه_ جلسه آئین معارفه کادر تیم‌های ورزش قهرمانی سپاهان برگزار شد که محمدرضا ساکت در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگاران در رابطه به موضوعات حق‌پخش و ماجراهایی که در روزهای اخیر از سمت باشگاه‌های سرخابی آغاز شده و سایر باشگاه‌ها نیز به‌دنبال مطالبه آن هستند صحبت‌های کرد

بخش مهم صحبت‌های محمدرضا ساکت به شرح زیر است:

«بالغ بر بین ۳۰ تا ۷۰ درصد درآمد باشگاه‌ها در دنیا از حق‌پخش تامین می‌شود؛ متاسفانه ما در ایران از این موضوع محروم هستیم. صداوسیما حق‌پخش و رایت مسابقات را از مالک آن دیدار که باشگاه‌ها هستند، خریداری نمی‌کند.

کنفدراسیون‌فوتبال‌آسیا از باشگاه‌ها در خصوص درآمدزایی از حق‌پخش، مستندات می‌خواهد و ما چیزی نداریم که ارائه دهیم؛ این مورد برای فوتبال حرفه‌ای ایران خیلی زشت و زننده است که وضعیت حق‌پخش در نقطه صفر قرار دارد.

آنچه هم که صداوسیما اخیراً گفته که به‌عنوان حق‌پخش مبلغی به باشگاه‌ها پرداخت کرده به هیچ‌وجه حق‌پخش نیست؛ صداوسیما مبلغی را به‌عنوان تبلیغات به وزارت می‌دهد تا وزارتخانه به فدراسیون‌ها پرداخت کند و سپس به باشگاه‌ها برسد و شنیده‌ام این مبلغ ۱۵ میلیارد است که این خیلی خنده‌دار است و ما هیچ‌چیزی دریافت نکرده‌ایم، بماند که این تبلیغات ناشی از مسابقات ورزشی است و ارتباطی به حق‌پخش ندارد!

حق‌پخش باید به مالک باشگاه‌ها پرداخت شود. ما هم در قالب کارگروهی که سازمان‌لیگ تشکیل داده قرار خواهیم گرفت و درصورتی‌که هر برنامه‌ای را این کارگروه به تصویب برساند ما نیز یکی از مجریان جدی هستیم، هنوز کارگروه تشکیل نشده، هر زمان تشکیل شد هر سیاست‌گذاری که نهایی شود از آن پیروی می‌کنیم. اقدام اخیر سرخابی‌ها را رد نمی‌کنم و آن را مسیر درستی می‌دانم، مسابقات سپاهان، پرسپولیس و استقلال محصول تولیدی آنان است و به هر طریقی می‌توانند مسابقات را به فروش برسانند. فوتبال حرفه‌ای نیز همین را در دنیا تعریف کرده است.»

در ادامه می‌توانید بخش کامل صحبت‌های مدیرعامل سپاهان را تماشا کنید:

کد خبر 597085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.