ناکامی ناتوی عربی در مقابله با محور مقاومت

یک کارشناس مسائل منطقه قدرت بالای محور مقاومت را مانع از اجرای طرح یا توطئه‌ای برخلاف خواسته و منافع ملت‌های منطقه دانست و گفت: در صورتی که کشورهای منطقه این اهداف را درست تشخیص دهند و فهم مشترکی بین آنها ایجاد شود، قدرت بازدارندگی در برابر این طرح‌ها شکل خواهد گرفت.

سعید صباح‌زنگنه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص روز مقاومت اسلامی و موفقیت‌های محور مقاومت اظهار کرد: مفهوم این محور، مقاومت در برابر طرح‌های نیروهای غیرمردمی کشورهای سلطه‌گر است، بنابراین تا زمانی‌که نیروهای محور مقاومت و اعضای آن از دولت‌ها و مردم تشکیل شوند و دارای انسجام و فهم مشترک باشند هیچ قدرت منطقه‌ای یا فرامنطقه‌ای نمی‌تواند طرحی برخلاف دولت‌های منطقه غرب آسیا اجرا کند.

وی قدرت بالای محور مقاومت را مانع از اجرای طرح یا توطئه‌ای برخلاف خواسته و منافع ملت‌های منطقه دانست و افزود: ناتوی عربی یکی از طرح‌های ناکام در مقابله با محور مقاومت بود، این خیال خام در ذهن بعضی از سران منطقه وجود داشت که گمان می‌کردند با گفتن این عبارت‌های درشت می‌توانند آن را به یک موجودیت علی‌العرض تبدیل کنند.

این کارشناس مسائل منطقه با اشاره به اینکه طرح ناتوی عربی پیش از تولد، مرده بوده است، گفت: چنین طرحی دارای مفهوم و تهدید مشترک نبود و حتی منافع ملت‌های منطقه را هم در پی نداشت، به این دلایل می‌توان آن را یک طرح خیالبافانه دانست که حتی با هدف ملت‌های منطقه و حتی منافع دولت‌های مدعی آن نیز سازگار نبود.

وی نخستین مرحله سناریوی پیش روی محور مقاومت را ایجاد بازدارندگی بر ضد طرح‌های رژیم صهیونیستی در منطقه دانست و ادامه داد: از دیگر طرح‌های رژیم صهیونیستی می‌توان به ایجاد تفرقه بین دولت‌های منطقه، توسعه‌طلبی و اشغال سرزمین‌ها و نفوذ در سازمان‌های امنیتی و برنامه‌های زیرساختی کشورهای منطقه اشاره کرد.

صباح‌زنگنه خاطرنشان کرد: در صورتی که کشورهای منطقه این اهداف را درست تشخیص دهند و با روش‌های مختلف فهم مشترکی بین آنها ایجاد شود، قدرت بازدارندگی در برابر این طرح‌ها خود به خود شکل می‌گیرد و برای هر نوع اقدام منفی رژیم صهیونیستی آمادگی لازم را ایجاد خواهد کرد و با این وسیله می‌توان چنین طرح‌هایی را شکست داد.

کد خبر 596980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.