حمل بسته‌های حجیم با پهپاد

پهپاد جدیدی که بسته‌های حجیم را بدون نیاز به استفاده از محفظه حمل می‌کند RDS2 نام دارد و توسط یک استارت‌آپ مستقر در لس‌آنجلس به نام A2Z Drone Delivery تولید شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم‌وفناوری را در روزی که گذشت مرور می‌کنیم:

نسخه جهانی پوکو M4 5G با دوربین‌های ضعیف‌تر عرضه شد

گوشی پوکو M4 5G چند ماه پیش معرفی شد و حالا نسخه جهانی آن رونمایی شده است. این نسخه تفاوت چندانی با مدل اصلی خود ندارد و تنها تفاوت آن‌ها در این است که مشخصات دوربین سلفی و اصلی نسخه جهانی تنزل پیدا کرده است. این گوشی از نمایشگر ۶.۵۸ اینچی LCD با وضوح فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی ۹۰ هرتز بهره می‌برد و قلب تپنده آن تراشه دایمنسیتی ۷۰۰ است. این تراشه در کنار دو ترکیب حافظه ۴/۶۴ و ۶/۱۲۸ گیگابایتی فعالیت می‌کند. باتری گوشی هم تغییری نکرده و دارای همان ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت با سرعت شارژ ۱۸ وات است. در داخل جعبه نیز یک شارژر ۲۲.۵ واتی ارائه شده است.

گوشی Mate 50 هوآوی با چیپست قدیمی اسنپدراگون ۸۸۸ عرضه می‌شود

در حالی که سازندگان گوشی‌های اندرویدی در تلاش برای سبقت از یکدیگر در عرضه گوشی‌های پرچم‌دار مجهز به آخرین و بهترین چیپست‌های اسنپدراگون کوالکام هستند، رسانه GSMArena احتمال عرضه گوشی Mate 50 هوآوی با چیپست قدیمی اسنپدراگون ۸۸۸ را مطرح کرده است.

علت کاهش سرعت اینترنت چیست؟

رضا تقی‌پورانوری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره کاهش سرعت اینترنت کشور در هفته‌های گذشته اظهار کرد: مجلس و کمیسیون صنایع به صورت مستمر و دقیق بر این مسئله نظارت دارد و در این زمینه پرسش‌های متعددی از وزیر ارتباطات پرسیده شده است.

وی افزود: وزارت ارتباطات گزارش اولیه را درباره دلایل کاهش سرعت اینترنت به کمیسیون صنایع ارسال کرده است که براساس این گزارش به دلیل بروز برخی اتفاقات در بخش‌های مرتبط با اینترنت کشور، ظرفیت‌هایی از رده خارج شد که البته جزئیات این موضوع را مسئولان وزارت ارتباط باید توضیح دهند.

حمل بسته‌های حجیم با پهپاد

پهپاد جدیدی که بسته‌های حجیم را بدون نیاز به استفاده از محفظه حمل می‌کند RDS2 نام دارد و توسط یک استارت‌آپ مستقر در لس‌آنجلس به نام A2Z Drone Delivery تولید شده است.

نمونه قبلی این پهپاد به نام RDS1 دارای یک قرقره موتوری مجهز به سیم‌بکسل جمع‌شونده است که در قسمت زیرین آن یک کنترل از راه دور نصب شده است. در انتهای سیم مذکور یک کیسه پارچه‌ای الاستیک قرار دارد که می‌تواند محموله‌ای با وزن حداکثر دو کیلوگرم را در خود جای دهد.

هنگامی که پهپاد به مقصد می‌رسد، همچنان در ارتفاع ۴۶ متری معلق می‌ماند. سپس ترمز روی قرقره، خود را رها می‌کند و به کیسه محموله اجازه می‌دهد آزادانه در هوا به پایین بیفتد. با این حال اندکی قبل از اینکه کیسه به زمین برسد، ترمز قرقره به آرامی مجدداً فشار داده می‌شود و سرعت فرود محموله را کاهش می‌دهد.

تصاویر جدید کانسپت آیفون ۱۴ پرو منتشر شد

به‌تازگی کانسپت جدیدی منتشر شده که طراحی احتمالی آیفون ۱۴ پرو را نمایش می‌دهد؛ کانسپت طراحی شده AR7 که به اشتراک گذاشته شده است پیش‌نمایشی پذیرفتنی از آیفون ۱۴ پرو یا پرو مکس با رنگ نیمه شب (MidNight) و iOS 16 را نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد که گوشی جدید آیفون دارای دو بریدگی گرد و بیضی شکل است که جایگزین بریدگی فعلی بر سری پرو گوشی‌های آیفون می‌شود.

آیکون جدید باتری نیز که اپل آن را بر نسخه بتا پنج سیستم‌عامل iOS 16 آزمایش کرد در این کانسپت گنجانده شده است. نکته جالب دیگر این کانسپت، پیش‌نمایش پخش کننده موسیقی بر صفحه قفل آیفون است که اخیراً اپل آن را در نسخه آزمایشی iOS 16 قرار داده است. امکان بهره‌گیری اپل از صفحه‌نمایش همیشه روشن در آیفون ۱۴ نیز به تصویر کشیده شده است. قابلیت ذکر شده امکان نمایش اطلاعاتی مانند ساعت روی صفحه را با مصرف کمترین میزان باتری فراهم می‌کند.

با توجه به گزارش‌های منتشر شده، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس نخستین گوشی‌هایی هستند که از نمایشگر همیشه روشن بهره می‌برند؛ این قابلیت به لطف استفاده از پنل اولد جدید با قابلیت تغییر نرخ نوسازی از ۱۲۰ به یک هرتز به دست آمده است. این در حالی است که نرخ نوسازی صفحه‌نمایش آیفون ۱۳ پرو از ۱۲۰ تا ۱۰ هرتز متفاوت بود. اگرچه امکان استفاده از نمایشگر همیشه‌روشن در آیفون ۱۳ پرو نیز وجود داشت؛ این قابلیت بر صفحه جدید یک هرتزی بهتر عمل می‌کند.

کد خبر 596962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.