افزایش حقوق کارمندان تا پایان شهریور نهایی می‌شود/ پرداخت علی‌الحساب رتبه‌بندی معلمان

سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی درباره آخرین وضعیت حقوق بازنشستگان و کارمندان دولت گفت: دولت با پیشنهاد سازمان‌ امور اداری و استخدامی با افزایش مستمری صندوق‌های بازنشستگی لشگری و کشوری و همچنین کارمندان موافقت کرده است و تا پایان شهریورماه نهایی خواهد شد.

به گزارش ایمنا، علی بهادری‌جهرمی روز سه‌شنبه _بیست‌وپنجم مردادماه_ در نشست خبری و در آستانه یک سالگی دولت، اظهار کرد: گزارش عملکردهای دولت در بخش‌های مختلف برای آگاهی مردم آماده شده است که برخی مسئولان نشست‌های خبری اختصاصی خود را برگزار کردند.

وی با اشاره به تشکیل ستاد بزرگداشت هفته دولت افزود: وزرا به نمایندگی دولت طی این هفته به سراسر کشور سفر می‌کنند و خدمت دولت را به مردم ارائه و طرح‌های استان مربوطه را افتتاح می‌کنند.

سخنگوی دولت با توجه به اولویت‌های عملکردی دولت، شعار هفته دولت را «دولت مردم» دانست و تصریح کرد: گزارش‌ها در راستای این شعار ارائه می‌شود و روزها به ترتیب از چهارشنبه با نام‌های «میثاق با ولایت»، «فسادستیزی و عدالت»، «تحول و خلاقیت»، «خانواده و سلامت»، «اخلاق و معنویت»، «دانش و پیشرفت»، و «شجاعت و عقلانیت» نامگذاری شده است.

رتبه‌بندی علی‌الحساب به معلمان پرداخت می‌شود

بهادری‌جهرمی با اشاره به قانون رتبه‌بندی معلمان گفت: بیش از ۱۰ سال بلاتکلیفی طرح رتبه‌بندی معلمان آن هم قبل از یک سالگی دولت سیزدهم و یکی از وعده رئیس‌جمهور تصویب و اجرا شد.

وی افزود: آئین‌نامه در چارچوب قانون تدوین و تهیه و رتبه بندی معلمان اجرایی شد و سازمان برنامه و بودجه مبلغی علی‌الحساب در اختیار قرار داده است.

افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان دولت

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت درباره آخرین وضعیت حقوق بازنشستگان و کارمندان دولت گفت: سازمان‌امور اداری و استخدامی با موافقت سازمان برنامه و بودجه، پیشنهادی برای افزایش مستمری صندوق‌های بازنشستگی لشگری و کشوری و همچنین کارمندان دولت ارائه کرده که با آن دو موافقت شده است.

وی افزود: برای افزایش حقوق کارمندان دولت به ویژه آنانی که حقوقشان کمتر از کارمندان دیگر است این پیشنهاد انجام شد تا مراحل نهایی شدن را طی کند و به مرحله اجرا در بیاید.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: ماه آینده شاهد نهایی شدن پیشنهاد برای کمک به این دو قشر در هفته دولت خواهیم بود.

دولت تا پایان شهریور برای معرفی وزیر تعاون فرصت دارد

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت درباره اینکه چرا دولت وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به مجلس معرفی نمی‌کند، گفت: طبق اصل قانون، فرصت معرفی وزیر سه ماه است و این فرصت هنوز تمام نشده است.

وی افزود: دولت تا پایان شهریور وزیر پیشنهادی را معرفی می‌کند، البته وزارتخانه سرپرست دارد و بی‌تکلیف نیست.

پاسخ مکتوب ایران شب گذشته ارسال شد

بهادری جهرمی درباره اینکه جلسه شورای امنیت ملی درباره برجام برگزار شد یا نه، تصریح کرد: جلسات مربوطه تشکیل و پاسخ مکتوب ایران هم شب گذشته ارسال شده است و خبر جدیدی جز همانی که وزیر خارجه اعلام کرده وجود ندارد. همچنین جلسه شورای عالی امنیت مربوط به همان پیامی است که ارسال شده است.

سخنگوی دولت درباره فعالیت دولت برای عبور از تورم و خلق نقدینگی گفت: وضعیت اقتصادی کشور با تورم‌های بالای ۴۰ درصدی و حتی حدود ۶۰ درصدی در شهریور گذشته شرایط را برای همه سخت و سنگین کرده بود که اصلاح آن نیازمند سپری کردن زمان لازم و سیاست‌های جدی است.

وی یکی از سیاست‌های دولت را مردمی کردن یارانه‌ها برای مهار نقدینگی و خلق پول برشمرد.

بهادری‌جهرمی با بیان اینکه میزان حجم نقدینگی در سال ۹۲ حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بود، بیان کرد: این مبلغ در ۱۰ سال به چندین هزار میلیارد رسید و هشت برابر شد که این بمب نقدینگی بازار را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: دولت توانست با سیاست‌های خود سیر صعودی نرخ رشد را به جهت دیگری هدایت کند، چون با هشت برابر شدن رشد نقدینگی رشد اقتصادی در ۱۰ سال گذشته صفر بود، که امروز با این سیاست‌ها رشد اقتصادی ۵ درصد شده است و تورم ۶۰ درصدی شهریور به ۴۲ درصد رسید و تورم ۱۲ ماهه نیز ۱۲ درصد کاهش یافت.

دولت مصمم به اصلاح نظام بانکی است

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت درباره تسهیلات طرح تعالی جمعیت و حمایت از فرزندآوری گفت: ۲۳۳ هزار طرح مثل وام فرزندآوری و خودرو برای جوانی جمعیت اختصاص یافت.

وی با اشاره به وقوع برخی تخلفات در پرداخت وام ادامه داد: دولت مصمم به اصلاح نظام بانکی است و با جدیت در این مسیر پیش می‌رود، از مردم هم می‌خواهیم کمک و کوتاهی‌ها را اطلاع رسانی کرده و گزارش دهند.

وزارت بازرگانی نیازمند تصمیم‌گیری مجلس است

بهادری‌جهرمی در پاسخ به اینکه لایحه تفکیک وزارت صنعت و وزارت بازرگانی چه زمانی به مجلس ارائه می‌شود، اظهار کرد: تشکیل وزارت بازرگانی طرحی است که از مجلس اعلام وصول شد و به تصویب رسید. شورای نگهبان ایراداتی اعلام کرد که با تشکیل مجلس و دولت جدید، مجلس یازدهم در مکاتباتی نظر دولت را جویا شد.

وی افزود: دولت اعلام موافقت مکتوب خود را به مجلس ارسال کرد لذا تصمیم‌گیری درباره وزارت بازرگانی نیازمند تصمیم‌گیری در مجلس شورای اسلامی است.

مردم مطالبه‌گر ترک فعل‌ها در حوزه مسکن باشند

سخنگوی دولت در ارتباط با گرانی‌ها در بازار مسکن تصریح کرد: کم‌کاری‌ها در حوزه مسکن باعث شد این کالای مصرفی به کالای سرمایه‌ای تبدیل شود که اصلاح این مشکل نیازمند تکمیل طرح‌هایی چون ساخت و ساز مسکن و طرح ملی مسکن است.

وی با بیان اینکه مسکن با فاصله عرضه و تقاضا در کشور دچار چالش می‌شود، تاکید کرد: دولت سعی در عرضه دارد، چون مصوبات مُسکن‌های کوتاه‌مدت است و آثار بنیادی نیازمند تکمیل این طرح‌هاست.

بهادری‌جهرمی از مردم خواست تا مطالبه‌گر ترک فعل‌های انجام شده در این نیازهای اساسی باشند.

سخنگوی دولت درباره ساماندهی زوار اربعین هم گفت: نخستین جلسه ستاد اربعین یا حضور رئیس‌جمهور تشکیل و در یکی از جلسات دولت هم گزارش‌هایی ارائه شد.

وی ادامه داد: حذف ویزا از جمله تدابیر دولت در تسهیل این سفر و برگزاری هر چه باشکوه‌تر این مراسم جهانی است.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت، بازگشایی مرزهای جدید تسهیلات سازمان نظام وظیفه برای مشمولان، اعلام سقف هزینه پرواز را از جمله راهکارها برای تسهیل مقدمات ایاب و ذهاب و اسکان برشمرد و تاکید کرد: زیبایی مراسم اربعین مردمی بودن آن است. از مردم دعوت می‌کنیم با مشارکت خود کمک کار این مراسم شوند.

۹۸ درصد نسخه الکترونیکی اجرا شد

سخنگوی دولت در بخش دیگری از نشست با قدردانی از فعالیت‌های وزارت بهداشت، این فعالیت‌ها را محدود به کرونا ندانست و گفت: در همین یک‌سال تخت‌های کودکان از ۵۰۰ تخت به ۱۰۵۰ رسیده و دو برابر شد. تخت‌های بیمارستانی هم در یک سال ۱۰ درصد و ۱۰ هزار تخت اضافه شد.

بهادری‌جهرمی با بیان اینکه نسخه الکترونیک تا یک سال پیش آن طور که باید اجرایی نشده است، گفت: اما امروز ۹۸ درصد نسخه‌ها الکترونیکی شد.

وی همچنین پوشش همگانی بیمه سلامت را از موفقیت‌های وزارت بهداشت در این دولت برشمرد و اضافه کرد: امسال مردم باید جشن همگانی شدن بیمه را اجرا کنند که مرهون تلاش همکاران در وزارت بهداشت با همکاری نهادهای مسئول دیگر است.

تاکید آئین نامه واردات خودرو بر رفع انحصار است

سخنگوی دولت با بیان اینکه وزارت صمت، آئین‌نامه واردات خودرو را تقدیم دولت و کلیات آن در جلسه هیأت وزیران تصویب شد که البته در برخی مواد اختلاف نظر وجود داشت و نیازمند بررسی است، گفت: در دولت بحث شد که پا به پای این مسئله سایر بازارها تخریب نشود و منابع مالی لازم درست پیش‌بینی شده باشد.

وی تاکید کرد: این امر نیازمند کار کارشناسی دقیق‌تر است و از این رو در کمیسیون اقتصادی دولت مستمر بررسی می‌شود.

پیشرفت ۸۶ درصدی طرح آبرسانی غدیر / تا پایان شهریور افتتاح می‌شود

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت اظهار کرد: طرح آبرسانی غدیر در خوزستان ۸۶ درصد پیشرفت داشته و با سرعت بسیار این طرح کار خود را ادامه می‌دهد.

وی افزود: برآورد اولیه اجرای طرح ۳۶ ماه بود که دولت با سرعت بیشتر جلو می‌رود تا آب شرب مناسبی برای ۲۶ شهرستان و هزار روستای خوزستان تأمین کند، پیش‌بینی می‌شود تا پایان تابستان شاهد افتتاح این پروژه حداقل در برخی بخش‌های جدی آن باشیم.‌

نظارت‌های ستادی و سفرهای استانی مکمل هم است

بهادری‌جهرمی برنامه نظارتی رئیس‌جمهور را از ابتکارات دولت سیزدهم خواند و گفت: طرح نظارت ستادی از وزارتخانه‌ها ابتکاری است که رئیس‌جمهور تاکنون از شش وزارتخانه بازدید داشته است.

به گفته سخنگوی دولت، در این طرح گزارش‌های عملکردی دستگاه دریافت می‌شود و مورد ارزیابی کارشناسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: در جلسه ستادی رئیس‌جمهور، تمرکز بر اولویت‌های آن دستگاه است لذا مصوبات جلسه ماهانه منظم پایش و پیگیری می‌شود.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت، نظارت‌های ستادی را مکمل سفرهای استانی دولت خواند و گفت: نتیجه آنچه در نظارت میدانی در استان‌ها انجام می‌شود در ستاد و آنچه در ستاد انجام می‌شود در استان‌ها پیگیری و مشاهده می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 596956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 28
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عبداله ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    6 0
    حقوق بازنشستگان اگر کمتر از 45 درصد باشد هیچ مشکلی از بازنشستگان را حل نمیکند اگر میخواهید که تقریبا مانند پارسال زندگی بکنیم باید 45 درثد افزایش داشته باشیم به عنوان نمونه من یک دبیر بازنشسته با مدرک بالا که 8 میلیون میگیرم با افزایش 45 دزصد میشود 11600000 تومان ایا بنظر شما اگر زیر دوازده میلیون حقوق بگیرم با این سن و مخارج زیاد هست؟قضاوت با بینندگان و شنوندگان
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    0 0
    چرا تمام ارگانها افزایش یک میلیونی حقوق رو دریافت کردن ولی برای فرهنگیان اعمال نشده؟چرا فرهنگیان رو پاس به رتبه بندی میدهید؟رتبه بندی که برای سایر کارمندان دولت ده سال پیش اجرایی شد ولی قشر فرهنگی از آن محروم شد.رتبه بندی و افزایش حقوق دو مقوله حدا است چرا بین فرهنگیلن و سایر کارمندان تفاوت قائل میشوید؟؟؟؟؟ این ظلم هست.