افزایش پویایی و تردد سبز و پایدار در کانادا

مدیران تورنتو، پرجمعیت‌ترین شهر کانادا، در آوریل سال ۲۰۲۱ یک پروژه آزمایشی را پیاده کردند که نتایج آن حاکی از بهبود وضعیت تردد سبز در سراسر شهر است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اقدامات شورای شهر تورنتو برای پیاده‌سازی پروژه نصب سنسورهای دیجیتالی در معابر سراسر شهر جهت نظارت بر تردد در راستای بهبود حمل‌ونقل طی دوران کرونا اعمال شد، با این حال تبعات مثبت آن مدیران را به اجرای دائمی آن سوق داده است. در این رابطه، افزایش امنیت و راحتی تمام کاربران خیابانی مورد توجه مدیران شهر قرار گرفت و در نتیجه، مسیرهایی ایمن برای تردد سبز به وجود آمد. در واقع، یک مسیر طولانی دوچرخه‌سواری در امتداد خط یک متروی تورنتو احداث شد و همه روزه بر تعداد مردمی افزود که تردد سبز را برای انجام امور روزمره خود انتخاب می‌کردند.

علاوه بر این، کافه‌ها، مسیرهای پیاده‌روی و پارکلت‌هایی در امتداد مسیر پیاده‌روی جدید احداث شد و بر اشتیاق مردم به عبور و مرور از طریق آن افزود. اگرچه این پروژه به طور آزمایشی و در پیروی از رعایت فاصله اجتماعی در دوران کرونا پیاده شد، اما اعضای شورای شهر تورنتو تصمیم گرفتند رفت‌وآمد سبز در این مسیر را به روندی دائمی تبدیل کنند.

افزایش پویایی و تردد سبز و پایدار در کانادا

نتیجه بررسی‌های متعدد از پروژه آزمایشی تورنتو نشان داد که:

· تغییرات قابل‌توجهی در گرایش مردم نسبت به تردد از طریق وسایل نقلیه به وجود آمده است به طوری که در بعضی از مناطق، بیشترین نرخ عبور و مرور از طریق خودروها در اواسط روز اتفاق می‌افتد و حاکی از افزایش ۱.۵ دقیقه‌ای طول سفر است. در حالی که هنگام صبح یا عصر در اغلب مناطق شهری، تغییر تردد از طریق وسایل نقلیه موتوری حدود یک دقیقه کاهش یافته است چرا که طی این ساعات، بیشتر مردم از مسیر دوچرخه‌سواری به عبور و مرور می‌پردازند.

· نرخ پیاده‌روی در بعضی از مناطق به طور قابل‌توجهی افزایش یافته است و در خیابان Yonge بین ماه می ۲۰۲۱ تا ژوئن ۲۰۲۲، بسته به تغییرات فصلی از ۶۸ درصد تا ۱۲۶ درصد افزایش متغیر بوده است.

· گرایش مردم به تردد از طریق دوچرخه در همین خیابان و در همان بازه زمانی ذکرشده، بین ۳۵ تا ۱۹۳ درصد افزایش یافته است.

کد خبر 596940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.