۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳
علت کاهش سرعت اینترنت چیست؟

کاهش سرعت اینترنت در روزهای اخیر مورد توجه کاربران فضای مجازی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر محمدزاده‌لاجوردی در سفر به استان مازندران با حضور در روستاهای منطقه لاله‌آباد شهرستان بابل و شرکت در جلسه بررسی وضعیت ارتباطی این منطقه اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم در حوزه توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، دریافت اطلاعات از آخرین وضعیت پوشش در مناطق مختلف شهری، روستایی و ارسال آن به دستگاه‌های مربوطه به منظور تصمیم‌گیری‌های درست است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به مشکلات ارتباطی موجود در مناطق روستایی استان مازندران تصریح کرد: افزایش جمعیت در مناطق روستایی و حضور تعداد زیادی از مسافران و گردشگران در استان از عوامل اصلی اختلال و کاهش سرعت اینترنت در مناطق شمالی است که پس از سنجش این موانع باید راهکارهای لازم و صحیح در خصوص مشکلات مردم ارائه شود.

علت کاهش سرعت اینترنت ظرفیت‌های از رده خارج شده است

رضا تقی‌پورانوری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره کاهش سرعت اینترنت کشور در هفته‌های گذشته اظهار کرد: مجلس و کمیسیون صنایع به صورت مستمر و دقیق بر این مسئله نظارت دارد و در این زمینه پرسش‌های متعددی از وزیر ارتباطات پرسیده شده است.

وی افزود: وزارت ارتباطات گزارش اولیه را درباره دلایل کاهش سرعت اینترنت به کمیسیون صنایع ارسال کرده است که براساس این گزارش به دلیل بروز برخی اتفاقات در بخش‌های مرتبط با اینترنت کشور، ظرفیت‌هایی از رده خارج شد که البته جزئیات این موضوع را مسئولان وزارت ارتباط باید توضیح دهند.

علت کاهش سرعت اینترنت واگذاری‌های نادرست است

حجت‌الله فیروزی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درمورد عملکرد وزیر ارتباطات در حوزه اینترنت، با توجه به کاهش سرعت و اختلالات پیش‌آمده، اظهار کرد: چند موضوع باید بررسی شود؛ در وهله نخست به نظر می‌آید که واگذاری حوزه مخابرات و بخشی که خصوصی‌سازی شده، متأسفانه به صورت کامل انجام نشده یا با ایراد اتفاق افتاده است.

بسیاری از زیرساخت‌های مخابرات که زیرساخت‌های اصلی حاکمیتی است، در واگذاری‌های سابق صورت گرفته و عملاً نگهداری و توسعه آن نه برای تحویل‌گیرنده و خریدار مقرون به صرفه و امکان‌پذیر است و نه وزارت ارتباطات اختیاری در این خصوص دارد که ورود پیدا کند. این‌ها مشکلاتی در حوزه مخابرات است.‌

کد خبر 596891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.