فرهنگ‌سازی؛ لازمه تحقق اقتصاد دانش‌بنیان

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه یزد باید سرآمد اقتصاد دانش‌بنیان باشد، گفت: فرهنگ‌سازی لازمه تحقق اقتصاد دانش‌بنیان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سورنا ستاری امروز _سه‌شنبه بیست‌وپنجم مردادماه_ در آئین افتتاحیه کارخانه نوآوری درخشان یزد با اشاره به اینکه این مجموعه زمینه رشد و توسعه کشور در حوزه‌های مختلف دانش‌بنیان را فراهم می‌کند، اظهار کرد: کارخانه درخشان در گذشته نماد اقتصاد و توسعه در یزد و کشور بوده، امروز هم قرار است که این مجموعه را به کارکرد اصلی خود بازگردانیم.

وی تصریح کرد: پیش از اینکه طرح نوآوری در این مجموعه ارزشمند شروع به کار کند، ساختمان در حال حرکت به سمت تخریب بود و هیچ استفاده مناسبی از آن صورت نمی‌گرفت؛ درحال‌حاضر احیا صورت گرفته و زمینه استفاده مجدد کارخانه در حوزه فناوری و دانش‌بنیان‌ها به وجود آمده است.

ستاری با بیان اینکه یزد یکی از استان‌های موفق کشور در عرصه صنایع دانش‌بنیان است، خاطرنشان کرد: ویژگی سخت‌کوشی، تلاش و خلاقیت یکی از مهم‌ترین شاخصه‌هایی است که در میان جوانان یزدی به عنوان فرزندان کویر وجود دارد.

وی فرهنگ را عامل اصلی ساخته شدن اقتصاد دانش‌بنیان دانست و افزود: زمانی که فرهنگ به درستی ساخته شود، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که اقتصادمان در حوزه دانش‌بنیان سرآمد شود.

ستاری ابداع و خلاقیت را یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مردم یزد دانست و گفت: شهری که متوسط بارندگی سالانه در آن زیر ۵۰ میلی‌متر است، اما ابداعات بسیار خاصی در حوزه آب و انرژی ازجمله قنات و بادگیر دارد، باید سرآمد اقتصاد دانش‌بنیان باشد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به پیشتازی یزد در کنکور سراسری کشور طی ۲۶ سال گذشته، گفت: چرا باید جوانان یزد برای تحصیل به استان‌های دیگر مهاجرت کنند و عمده آن‌ها هم پس از فارغ‌التحصیلی بازنگردند؟

کد خبر 596882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.