کاهش ترافیک مرکز شهر/طرح ۲۷ مصوبه برای کاهش تخلفات ساختمانی

شهردار زنجان گفت: با کار کارشناسی ۲۷ مصوبه در کمیسیون ماده پنج مطرح شد که ۱۰ مصوبه ابلاغ نهایی شده و با تأیید شدن این مصوبات بسیاری از گره‌های کور شهرسازی و ساخت‌وساز حل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا فیروزفر شامگاه امروز _دوشنبه بیست‌وچهارم مردادماه در نشست خبری، اظهار کرد: بودجه حال حاضر شهرداری به یک هزار و ۵۶۹ میلیارد تومان رسیده است، این رقم دو برابر بودجه سال گذشته بوده و با توجه به نیازهای شهر مصوب شده است.

وی با بیان اینکه در شهرداری سیستم درآمد- هزینه حاکم است، افزود: برای هزینه سقفی وجود ندارد؛ بنابراین باید درآمد را بالا در نظر گرفت تا پاسخگوی هزینه‌ها باشد.

شهردار زنجان با تاکید بر اینکه مدیریت درآمد و هزینه یک فاکتور اساسی در مدیریت موفق شهری است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهرداری به یک نهاد شبانه‌روزی تبدیل شده است.

فیروزفر تصریح کرد: قرارگاه‌های شهرداری به صورت روزانه فعالیت می‌کند و امورات فصلی در این قرارگاه برنامه‌ریزی می‌شود، به همین منظور طرح جامع زمستانه در دست تدوین است و در حال تلاش برای رسیدن به خدمات بهتر در این طرح جامع هستیم و تلاش داریم تا کارخانه محمول یخ زدایی را برای کاهش نمک‌پاشی روی آسفالت و کمتر آسیب زدن به خیابان‌ها راه اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه با آبیاری مکانیزاسیون فضای سبز در بکارگیری ۱۵۰ نیروی انسانی صرفه‌جویی شد، ادامه داد: پرداختن به پروژه‌های به جا مانده از دیگر اولویت‌های شهرداری است.

شهردار زنجان تاکید کرد: یکی از مطالبات مهم شهروندان، کف‌سازی بازار زنجان بود، بازار بالا که بیش از چهار دهه دست نخورده مانده بود در حال کف‌سازی است و امیدواریم ظرف ۴۰ روز آینده کل کف‌سازی بازار اجرا شود؛ بعضی معابر کنار بازار در وضعیت نامناسبی قرار داشت که کف‌سازی می‌شود.

فیروزفر گفت: جمع‌آوری ایستگاه‌های بین معابر علیرغم سختی‌هایی که داشت از دیگر اقدامات شهرداری بود که این مشکل رفع شد.

وی با بیان اینکه جلسه هماهنگی شهرداری با هیئت حسینی برای سیاه‌پوش کردن خیابان‌ها در آستانه محرم اجرا شد، افزود: ۹ المان مناسب با محرم در شهر زنجان جاگذاری شد. برای تسهیل در تردد خودروها در دسته‌های عزاداری ۱۱ پارکینگ در چند نقطه شهر تعبیه شده بود.

مشکل سیلاب سبزه میدان با اتصال به خیام حل می‌شود

شهردار زنجان به بعضی از مشکلات قرارداد اولیه پروژه سبزه میدان اشاره کرد و گفت: تخلیه سیلاب یکی دیگر از مشکلات این پروژه است که با اتصال پروژه سبزه میدان به خیام رفع خواهد شد، به علاوه سیستم صوتی و تصویری این پروژه پیش‌بینی نشده بود که در دستور کار قرار گرفت.

فیروزفر با بیان اینکه تا پایان پاییز امسال فاز جنوبی پروژه افتتاح می‌شود، اظهار کرد: باغ ذوالفقاری در طرح قبلی پروژه پیش‌بینی نشده بود، اما در طرح جدید حفظ درختان کهنسال محدوده در نظر گرفته شده است.

وی به پروژه پادگان اشاره کرد و ادامه داد: این پروژه با برداشته شدن دیوار ضلع شرقی و غربی آماده افتتاح خواهد بود.

شهردار زنجان با بیان اینکه در حوزه فرهنگی برنامه‌های ویژه‌ای با عنوان از غدیر تا قربان در قالب جشن‌های مردمی در پارک‌های شهر اجرا شد، گفت: ورزش همگان در پارک، برنامه شهر قهرمان و ورزش محلات را در دستور کار داریم.

فیروزفر به پروژه‌های افتتاح شده در زنجان اشاره و تصریح کرد: افتتاح پروژه دوربرگردان پل امام حسن مجتبی (ع)، افتتاح ایستگاه آتش‌نشانی شماره هفت، افتتاح مرکز معاینه فنی خودرو، تقاطع فخری زاده، افتتاح پارک رز در ۲۴ روز و بهره‌برداری بازارچه سه راه امجدیه بخشی از این پروژه‌ها است.

وی ادامه داد: در بحث آسفالت رکورد ۲۵۰۰ تن آسفالت در یک روز در زنجان ثبت شد و نهضت آسفالت همچنان ادامه دارد و در تلاش هستیم تا مناطق کم برخوردار از خدمات شهرداری استفاده کنند.

شهردار زنجان گفت: با کار کارشناسی ۲۷ مصوبه در کمیسیون ماده پنج مطرح شد که ۱۰ مصوبه ابلاغ نهایی شده و با تأیید شدن این مصوبات بسیاری از گره‌های کور شهرسازی و ساخت‌وساز حل خواهد شد و انحرافات از پروانه و تخلفات کمیسیون ماده ۱۰۰ از آثار این مصوبات خواهد بود.

فیروزفر تاکید کرد: حل مشکلات ترافیک هسته مرکزی شهر در دستور است؛ به همین منظور نیازمند تهیه آمار میدانی هستیم و ساماندهی ناوگان و خطوط اتوبوسرانی نیز به صورت همزمان انجام می‌شود.

وی به تعیین تکلیف اموال شهروندان در انبارهای اجراییات شهرداری اشاره کرد و گفت: بعضی از این اموال مجهول‌الهویه است، به همین منظور تخفیفی بر جرایم اموال در انبار تعیین شده است و برای اموال مجهول‌الهویه پروسه‌ای وجود دارد که باید تعیین تکلیف می‌شود.

ساماندهی زنجان‌رود در دستور کار است

شهردار زنجان به اقدامات شهرداری در آستانه بازگشایی مدارس، خط کشی معابر و رنگ‌آمیزی دیوار مدارس اشاره کرد و گفت: جا به جایی میدان احشام در دستور کار شهرداری است.

فیروزفر از اجرای پروژه گذر اجتماعی در بلوار اشراق زنجان خبر داد و گفت: کارهای مطالعاتی این پروژه انجام شده است و در تلاش هستیم تا تفرجگاهی برای شهروندان در این گذر ایجاد کنیم.

شهردار از ساماندهی زنجان رود در آینده نزدیک خبر داد و گفت: سهم ارگان‌های دخیل در این پروژه زیاد است به عنوان مثال شرکت آب و فاضلاب در این پروژه سیستم حاکمیتی دارد و با همت شورا ۱۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های زنجان رود بودجه پیش بینی شده است.

این مسئول در خصوص تحویل گاوازنگ به شهرداری افزود: مدیریت تنها یک بخشی از منطقه گاوازنگ به شهرداری واگذار می‌شود که با رفع موانع قضائی این مهم انجام می‌شود.

کد خبر 596782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.