گزارش محور گفت‌وگوهای وین به رئیس جمهور ارائه شد

مذاکره کننده ارشد ایران گفت: پایان دادن به ادعاهای سیاسی مرتبط با مسائل پادمانی و ایجاد ضمانت‌های لازم برای اطمینان‌یابی از پایداری انتفاع اقتصادی ایران از توافق، محور گفت‌وگوهای هیئت مذاکره کننده در وین بوده است.

به گزارش ایمنا، در جلسه فوق‌العاده بعد از ظهر امروز دوشنبه شورای عالی امنیت ملی که به ریاست سید ابراهیم رئیسی تشکیل شد، گزارش مبسوطی از سوی علی باقری مذاکره‌کننده ارشد کشورمان در خصوص گفت‌وگوهای مرتبط با رفع تحریم‌ها به اعضا شورا ارائه شد.

علی باقری در این جلسه ضمن تشریح روند دور اخیر گفت‌وگوها در وین که پنج روز ادامه داشت، توضیحات کاملی پیرامون محتوای ایده‌های طرح شده از سوی «انریکه مورا» معاون هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپایی ارائه کرد.

وی در ادامه ضمن تشریح روند بررسی ایده‌ها در تهران گفت: بر اساس راهبردهای تعیین شده، پایان دادن به ادعاهای سیاسی مرتبط با مسائل پادمانی و ایجاد ضمانت‌های لازم برای اطمینان‌یابی از پایداری انتفاع اقتصادی ایران از توافق، محور گفت‌وگوهای هیئت مذاکره‌کننده در وین بوده است.

مذاکره کننده ارشد ایران افزود: جلسات متعدد کارشناسی در خصوص بررسی ایده‌های ارائه شده از سوی هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپایی از بدو بازگشت هیئت مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران به تهران برگزار شد و جمع‌بندی نظرات کارشناسی در حال تدوین نهایی است.

در جلسه امروز، اعضای شورای عالی امنیت ملی ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی رئیس و اعضای هیئت مذاکره‌کننده ایران، بر تداوم اقدامات این هیئت و سایر دستگاه‌های ذیربط تا حصول نتیجه نهایی بر اساس مطالبات قانونی کشورمان تاکید کردند.

منبع: صدا و سیما

کد خبر 596772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.