امین‌الله رشیدی در بیمارستان بستری است

امین‌الله رشیدی خواننده و آهنگساز پیشکسوت موسیقی سنتی به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری و تحت درمان است.

به گزارش ایمنا، افسانه رشیدی فرزند امین‌الله رشیدی اظهار کرد: پدرم از روز شنبه (بیست‌ودوم مرداد) به دلیل ابتلاء به کرونا در بیمارستان بانک ملی بستری و تحت درمان است.

وی افزود: استاد رشیدی حدود یک ماه گذشته به کرونا مبتلا شده بود و مراحل درمان را در خانه طی می‌کرد اما متأسفانه به دلیل درگیر شدن ریه به بیمارستان منتقل شد و ادامه درمان در بیمارستان انجام می‌شود. وضعیت ایشان اکنون پایدار و ثابت است و قرار است درمان با آنتی بیوتیک آغاز شود.

فرزند امین‌الله رشیدی ضمن قدردانی از زحمات دکتر علی انصاری افزود: پدرم در این مدت در خانه و در بیمارستان تحت درمان ایشان بودند و زحمات بسیاری برای استاد رشیدی کشیده‌اند.

امین‌الله رشیدی متولد چهارم اردیبهشت در شهر راوند کاشان است، آهنگسازی و خوانندگی رشیدی در رادیو ایران از سال ۱۳۲۷ خورشیدی آغاز و تا پایان سال ۱۳۴۴ به طور پیوسته ادامه داشت و در این مدت بیش از ۱۲۰ آهنگ ساخته است. جان جهان، افسانه، گل افشان، جلوه عشق و اشک سپیده از جمله آثار مشهور این هنرمند هستند.

رشیدی که سال‌ها از فضای موسیقی دور مانده بود، پیشتر طی مصاحبه‌ای با یکی از رسانه‌ها بیان کرده بود: «من از دوره جوانی تا امروز از خودم مراقبت کرده‌ام و احساس یک جوان ۳۵ ساله را دارم. دوست دارم تا ۱۰۰ سالگی برای مردم بخوانم اما مافیای موسیقی امثال مرا پس می‌زند. دست‌های پشت‌پرده هر روز یک خواننده جدید معرفی می‌کنند اما صدای آنان در ذهن مردم نمی‌ماند. کجاست آن تصنیف‌هایی که در سال‌های دور ساخته می‌شد و هر شنونده‌ای را به خدا نزدیک می‌کرد.»

منبع: ایرنا

کد خبر 596757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.