بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر برای سفر اربعین پیش ثبت‌نام کردند

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: از آغاز فرآیند پیش ثبت‌نام مشتاقان سفر اربعین تاکنون بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در سامانه سماح نام‌نویسی کرده‌اند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، سید صادق حسینی در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه این سازمان علاوه بر ثبت نام زائران در سامانه سماح، امداد و راهنمایی و بیمه زائران را هم انجام می‌دهد، به پیگیری‌های انجام شده در خصوص فراهم کردن تسهیلات برای سفر زمینی و هوایی و مخابراتی اشاره کرد و از راه اندازی دو ایستگاه صلواتی در مرزهای مهران و شلمچه برای پذیرایی از زائرانی خبر داد که پس از زیارت به کشور باز می‌گردند.

وی افزود: از آغاز فرآیند پیش ثبت‌نام مشتاقان سفر اربعین تاکنون بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در سامانه سماح نام‌نویسی کرده‌اند.

معاون عتبات سازمان حج و زیارت نیز در این نشست با اشاره به بازدیدهای خود از مرزهای زمینی و هماهنگی‌های انجام شده برای تردد زائران با طرف‌های ایرانی و عراقی افزود: چهار مرز خسروی، مهران، شلمچه و چذابه در سامانه سماح تعریف شده و آماده تردد زائران است و تردد از سه مرز تمرچین، باشماق و سومار هم منوط به دستور و مجوز وزارت کشور خواهد بود.

صحبت الله رحمانی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۲۵ هزار نفر از زائران ثبت نام خود را در سامانه سماح قطعی کرده‌اند، افزود: در پیش ثبت نام ۵۶ درصد زائران مرز مهران را برای خروج انتخاب کرده‌اند که این رقم در بازگشت به حدود ۸۰ درصد می‌رسد و باید تدابیر مناسب برای انتقال زائران به داخل پیش بینی شود.

وی نیز با اشاره به فعال سازی ۱۴ شورا و کارگروه تخصصی و بیان فعالیت‌های صورت گرفته برای برگزاری همایش‌های علمی، تبلیغ، کودک و نوجوان و شعر و ادب اظهار کرد: در همه استان‌ها کمیته‌های فرهنگی استانی زیر نظر ستادهای استانی اربعین فعال هستند.

حجت الاسلام حمید احمدی افزود: برای اعزام حدود پنج هزار مبلغ و مبلغه در قالب گروه‌های تبلیغی مردمی و حدود هزار و ۲۰۰ مبلغ زباندان و همچنین حضور اهل سنت در مراسم اربعین هماهنگی شده و پیش بینی می‌شود ۴۰۰ هزار نفر نیز زائر ترانزیت داشته باشیم که انتظار می‌رود به شهرهای زیارتی کشورمان هم سفر کنند

وی به اعزام گروه‌های نمایشی، کاروان قرآنی و اصحاب رسانه، اقدامات صورت گرفته در فضای مجازی و برگزاری هفت نمایشگاه بزرگ در عراق اشاره کرد و گفت: امسال نیز طرح تکریم از موکب داران عراقی اجرا خواهد شد.

کد خبر 596755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.