اهمیت مشارکت زنان در مدیریت شهر

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: زنان باید در عرصه شهری مشارکت اجتماعی فعالی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زهرا شمس‌احسان امروز _ دوشنبه بیست و چهارم مردادماه_ در افتتاحیه دومین رویداد ریحان شهر که در ایوان شمس برگزار شد، با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی منجر به حضور فعال زنان در جامعه و نقش‌پذیری اجتماعی و مشارکت اجتماعی آن‌ها شد، اظهار کرد: امروز ظرفیت بی‌نظیری از توانمندی زنان در جامعه داریم و باید این ظرفیت مورد توجه مدیریت شهری قرار گیرد تا شاهد نتایج مؤثر آن باشیم.

وی در خصوص نقش تأثیرگذار زنان در نظام جمهوری اسلامی ایران، ادامه داد: زنان امروز در عرصه آبادانی و عزت نظام جمهوری اسلامی ایران خستگی‌ناپذیر فعالیت می‌کنند.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه نقش زنان در تحکیم خانواده بسیار حائز اهمیت است، گفت: زنان در عرصه خانواده و جامعه توانستند بانی تغییرات بزرگی در جامعه باشند.

وی افزود: زنان باید در عرصه شهری مشارکت اجتماعی فعال داشته باشند. شهر تهران پر از ظرفیت‌هایی است که می‌تواند بستر کنشگری و تأثیرگذاری مثبت زنان را در عرصه شهری فراهم کند تا بسیاری از معضلات شهر رفع شود.

شمس‌احسان تصریح کرد: امروز گستره فعالیتی بزرگی در شهر تهران داریم، این گستره از کنشگری فعال برای بهبود فضای شهری تا ایده‌پردازی برای بهبود و ارتقای زیست‌پذیری ساخت شهر است و زنان می‌توانند فعالیت مؤثری در این حوزه‌ها داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از رویکردهای مهم دوره ششم شورای شهر تهران شهر خانواده محوری است و مهم‌ترین رکن خانواده و تحکیم و سلامت آن، زنان هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به لزوم توجه به اولویت‌های شهر خانواده محور، گفت: شهر خانواده محور شهری است که به لحاظ اجتماعی، فرهنگی و کالبدی برای حضور تمام اعضای خانواده مناسب است و نیاز تمام اعضای خانواده در آن مد نظر قرار گرفته است.

کد خبر 596746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.