باشگاه‌های ما درجا می‌زنند/آیا کسی می‌داند از چه‌زمانی ورود بانوان به ورزشگاه‌ها ممنوع شد؟

حجت‌الله بهمنی گفت: شرکت‌های متخصص در سامانه جامع بلیت‌فروشی به‌خاطر دخالت نهادهای غیرفوتبالی و بدون‌دانش از دست رفتند و باعث عقب‌ماندگی باشگاه‌ها شدند؛ قضیه ممنوعیت ورود بانوان به ورزشگاه‌های فوتبال از کجا آغاز شده که حالا به‌دنبال رفع‌ممنوعیت و حضور آنان هستید؟

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الله بهمنی مدیر روابط‌عمومی و امور فرهنگی سازمان‌لیگ فوتبال امروز در نشست بررسی علل و پیامدهای رفتاری هواداران و ارائه راهکارها جهت بهبود فرهنگ هواداری در ورزش (فوتبال) در آکادمی‌ملی المپیک در خصوص معضلات بلیت‌فروشی که توسط سازمان‌لیگ مطرح شده است اظهار کرد: با شرکت برهان‌مبین یک قرارداد ۱۱ ساله برای بلیت‌فروشی بستیم که یک درصدی از درآمد حاصل را بردارند و ورزشگاه‌های کشور را به سیستم‌های روز دنیا مجهز کنند. ابتدا اقدامات را در ورزشگاه آزادی انجام دادند اما پس از یکی‌دو سال، باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال از آنجا که متعلق به وزارت ورزش‌وجوانان هستند نسبت به این قراردادی که در دوره ریاست علی کفاشیان بسته شده معترض شدند و آن را به‌دلیل مبلغ دریافتی بالا قبول نداشتند.

وی افزود: سپس با شرکت مربوطه مذاکره‌ای انجام دادیم و مخالفت سرخابی‌ها را نیز منتقل کردیم، در نهایت رضایت‌شان را جلب کردیم که با ۱۲ درصد ادامه بدهند؛ اما باز هم سرخابی‌ها با حمایت وزارت ورزش‌وجوانان مدعی شدند که خودمان می‌خواهیم بلیت‌فروشی را انجام دهیم و پس از آن انجام بلیت‌فروشی به باشگاه‌ها واگذار شد.

مدیر روابط‌عمومی سازمان‌لیگ درباره برنامه‌های سازمان‌لیگ که به سرانجام نرسید عنوان کرد: ما پنج ورزشگاه‌ها را برای شروع در دست اقدام داشتیم که قرار بود ظرف مدت دو سال تجهیز شوند. تکنولوژی‌اش نیز باتوجه به اینکه شرکت مربوطه وابسته به ریاست‌جمهوری بود وجود داشت. اما با قرار گرفتن این طرح در اختیار باشگاه‌ها هیچ اتفاقی در این چرخه رخ نداد. چرا که وزارت ورزش‌وجوانان دخالت کرد و بلیت‌فروشی را به عهده باشگاه‌هایش سپرد.

بهمنی با خاطرنشان کردن عقب‌ماندگی باشگاه‌ها به‌خاطر دخالت غیرفوتبالی‌ها گفت: در این مدت نیز شرکت توسعه و تجهیز، سپس یک شرکت دیگر موفق به گرفتن بلیت‌فروشی نشدند؛ امسال نیز مجدداً شرکت برهان‌مبین به جایگاه خودش برگشت اما این‌بار با ۲۰ درصد سود و ما نیز ناچار شدیم به‌خاطر دخالت مجموعه‌های بالادستی بلیت‌فروشی را با این قیمت به آنان واگذار کنیم. در حقیقت پنج سال درجا زدیم و اکنون به عقب بازگشتیم. از ما بابت عمل‌نکردن به تعهد ۱۱ ساله شکایت کردند و اکنون برگشته‌اند. ای‌کاش این راه حداقل با این شرکت ادامه پیدا کند؛ آنان کارشان را بلدند و ممکن است باز باشگاه‌ها و سازمان‌لیگ ضرر کنند. این را هم بگویم ما هیچ آشناییتی با این شرکت نداریم.

وی ادامه داد: نهادهایی که تجربه، دانش و مسئولیت این‌چنین کارها را ندارند از مجلس گرفته تا سایرین دخالت می‌کنند. خب نتیجه می‌شود بلاتکلیفی و سردرگمی تیم‌ملی امید در هتل و مشخص نبودن وضعیت تیم‌ملی بزرگسالان در جام‌جهانی اما ما با خودمان در افتاده‌ایم.

مدیر روابط‌عمومی سازمان‌لیگ فوتبال در پاسخ به این سوال که بالاخره سرانجام این ماجرا چه خواهد شد اظهار کرد: نمی‌دانم نتیجه چه می‌شود و هر بار که سوال می‌کنند همین را می‌گویم، یک بخشی از آن دست من است و باقی همه توسط مدیران مربوطه تصمیم‌گیری می‌شود و اینکه آیا مبالغ پرداخت شود یا خیر؛ بخش‌های اجرایی را ما باید انجام بدهیم اما بخش‌های زیرساختی مربوط به وزارت ورزش‌وجوانان است.

بهمنی ضمن حمایت از کیفیت و شرایط خوب ورزشگاه‌های ایران مانند آزادی و نیازمندی به هزاران میلیارد برای ترمیم و تجهیز ورزشگاه‌ها تاکید کرد: اکثر ورزشگاه‌های دنیا خصوصاً در حاشیه خلیج‌فارس، با وجود کیفیت بالا تنها ۲۰ الی ۳۰ هزار نفر گنجایش دارد و برای تخلیه جمعیت ۵ ساعت وقت لازم است. درحالی‌که ورزشگاه قدیمی و فرسوده آزادی ۱۰۰ هزار نفر جمعیت می‌گیرد و ظرف یک‌ساعت تخلیه می‌شود. ورزشگاه آزادی خیلی پیشرفته است منتهی باید ترمیم و تجهیز بشود که نشده و امیدوارم وزارت ورزش‌وجوانان و شرکت توسعه‌وتجهیز به پیشانی ورزش مانند ورزشگاه آزادی اهمیت بدهند. هرچند این موارد یک عزم‌ملی می‌خواهد، هزینه ورزشگاه‌هایی مانند آزادی برای به‌روز شدن چندهزار میلیارد مانند هزار میلیارد است. یادگارامام تبریز، نقش‌جهان اصفهان و فولادآرنا نیز می‌توانند شامل مکانیزه‌شدن توسط سازمان‌لیگ شوند.

وی در پایان در خصوص حضور بانوان تماشاگر در ورزشگاه‌ها اینگونه پاسخ داد: اینکه بانوان به ورزشگاه‌ها نروند از چه زمانی آغاز شد کسی می‌داند؟ چه اتفاقی افتاده که حالا به‌دنبال آوردنشان به ورزشگاه‌های فوتبال باشیم. آیا کسی خبر دارد اصل موضوع چیست؟ انشالله که همه‌چیز درست بشود.

کد خبر 596727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.