تدارک ویژه مرکز قلمستان برای علاقه‌مندان به ادبیات

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان از برپایی چندین برنامه و کارگاه آموزشی برای علاقه‌مندان به کتاب، شعر و ادبیات، ویژه همه رده‌های سنی در این مرکز خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، الهه رضایی بابیان اینکه پس از همه‌گیری کرونا، مرکز قلمستان همچون سایر مراکز دو سال کمرنگ را پشت سر گذاشت، گفت: باوجود تعطیلی برنامه‌های حضوری، سعی کردیم برنامه‌ها و جشنواره‌های مجازی را برای فعالیت علاقه‌مندان ادبیات اجرا کنیم تا بتوانند فعالیت‌های ادبی را از منزل دنبال کنند، به‌ویژه اینکه ادبیات و نویسندگی جنبه فردی بالایی دارد و بسیاری از آثار ادبی در خلوت‌خانه شکل‌گرفته‌اند.

وی برگزاری جشنواره ادبی «شهر من» با همکاری اداره شهروندی شهرداری اصفهان و با موضوع داستان کودک و دو دوره جایزه ادبی جمال‌زاده را از برنامه‌های اجراشده در دوران شیوع کرونا دانست و افزود: جشنواره نهج‌البلاغه با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و جشنواره آثار ادبی دفاع مقدس با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از دیگر برنامه‌هایی بود که در دو سال کرونایی برگزار شد.

رویکرد مرکز قلمستان برای علاقه‌مندان

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان با اشاره به از سر گرفتن اقدامات تازه پس از فروکش کردن کرونا و دریافت مجوز برگزاری جلسات عمومی، توضیح داد: برنامه‌های جدید مرکز قلمستان را ویژه عموم شهروندان آغاز و باهدف حضور حداکثری علاقه‌مندان، سلسله نشست‌های زیبایی‌شناسی در ادبیات را با حضور دکتر رشید کاکاوند چهره ادبی محبوب کشور در پنجشنبه‌های پایانی هرماه برگزار کردیم.

وی افزود: برنامه «هرماه، یک کتاب، یک نگاه» نیز از دیگر برنامه‌هایی است که ماهیانه با حضور یکی از نویسندگان مطرح اصفهانی برگزار می‌شود و در این جلسات نویسنده یکی از داستان‌های موردنظر خود را معرفی کرده و با همراهی حاضران به‌نقد و بررسی آن می‌پردازد.

برگزاری جشنواره ادبی جمال‌زاده در سال جاری

به گفته رضایی، در جلسات رونمایی از کتاب که با محوریت مجموعه اشعار مطرح در کشور با حضور شاعران و نویسندگان این کتب برگزار می‌شود، اشعار توسط فعالان و علاقه‌مندان ادبیات و باهدف تقویت جریان نقد ادبی در اصفهان، موردنقد و بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به استقبال فوق‌العاده مخاطبان از این جلسات، اظهار کرد: به‌طور خاص نشست‌های زیبایی‌شناسی در ادبیات هرماه با استقبال بسیار خوب مردم برگزار می‌شود، برنامه‌های «هرماه، یک کتاب، یک نگاه» و رونمایی از کتاب همچنان ادامه‌دارند و «جشنواره ادبی جمال‌زاده» امسال با اعمال تغییراتی برگزار خواهد شد.

کد خبر 596726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.