ادامه روند نزولی بازار کریپتوکارنسی

بازار رمزارزها امروز به روند نزولی خود ادامه داد، بیت کوین با کاهش ۲.۵ درصدی به محدوده ۲۴ هزار دلار رسید و احتمال از دست رفتن این سطح مهم در روزجاری نیز وجود خواهد داشت و در صورت از دست رفتن این محدوده احتمال ریزش بیشتر کلیت بازار را پیش بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها امروز به روند نزولی خود ادامه داد، بیت کوین با کاهش ۲.۵ درصدی به محدوده ۲۴ هزار دلار رسید و احتمال از دست رفتن این سطح مهم در روزجاری نیز وجود خواهد داشت و در صورت از دست رفتن این محدوده احتمال ریزش بیشتر کلیت بازار را پیش بینی می‌کنیم، اتریوم نیز با افت ۴.۷ درصدی به محدوده یک هزار ۹۰۰ دلار رسید و بایننس کوین با کاهش ۳.۵۶ درصدی در سطح ۳۱۶ دلار قرار گرفت دامیننس بیت کوین در روز جاری به محدوده ۴۰.۹۳ درصد کاهش یافته است ارزش بازار رمز ارزها و حوزه دیفای نیز به ترتیب به محدوده یک هزار ۶۷ و ۵۴ میلیارد دلار رسیده، شاخص ترس و طمع در محدوده ۴۵ واحد قرار دارد که به معنای وجود ترس اندک در بازار است، به دلیل روند کاهشی بازار رمزارزها احتمال کاهش این شاخص در طی روزهای آینده وجود خواهد داشت.

آخرین تحولات قیمتی رمزارزهای برتر بازار

بیت‌کوین (BTC): ۲۴ هزار و ۴۵ دلار

تغییرات: افت ۲.۶۴ درصدی

اتریوم (ETH): یک هزار ۹۰۳ دلار

تغییرات: افت ۴.۷۹ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۳۱۶ دلار و ۵۶ سنت

تغییرات: افت ۳.۵۶ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۳۶۸ دلار

تغییرات: افت ۴.۴۸ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۵۵۱ دلار

تغییرات: افت ۶.۰۵ درصدی

سولانا (SOL): ۴۴ دلار و ۱۹ سنت

تغییرات: افت ۶.۳۴ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۰۷۵۶ دلار

تغییرات: افت ۳.۷۲ درصدی

پالیگان (polygon): ۰.۹۶۶ دلار

تغییرات: افت ۶.۳۲ درصدی

پولکادات (DOT): ۸ دلار و ۸۲ سنت

تغییرات: افت ۶.۷۴ درصدی

ترون (TRON): ۰.۰۶۹۰ دلار

تغییرات: افت ۰.۰۸ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۲۷ دلار و ۸۳ سنت

تغییرات: افت ۵.۶۷ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

حمایت: ۲۴ هزار دلار و کف کانال مینور صعودی.

مقاومت: ۲۶ هزار دلار، سقف کانال مینور صعودی.

پیش بینی: در روزهای گذشته برآورد می‌کردیم که توانسته‌ایم از سطح مقاومتی ۲۴ هزار دلار عبور کنیم و به سمت سقف کانال حرکت کنیم، با گذشت زمان متوجه شدیم که بیت کوین درحال حاضر توانایی تثبیت قوی بالای این سطح را ندارد و در طی روزهای آینده نیز احتمال از دست رفتن مجدد این سطح وجود دارد، کاهش حجم معاملات در چند روزه آینده نیز گواه این موضوع است.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

اخبار بازار رمزارزها

از ابتدای سال ۲۰۲۲ میلادی ۲۰۰ هزار واحد بیت کوین از صرافی‌ها خارج شده است

از ابتدای سال ۲۰۲۲ موجودی بیت کوین دو صرافی بایننس و کوین بیس روندی نزولی داشته است. اگرچه، از ماه مه (اردیبهشت) موجودی بیت کوین بایننس شروع به افزایش کرد، اما مجموع موجودی بیت کوین تمام صرافی‌های ارز دیجیتال همچنان در حال کاهش است. داده‌های گلسنود نشان می‌دهد که در ابتدای سال ۲۰۲۲، بیش از ۲.۶ میلیون واحد بیت کوین در صرافی‌ها وجود داشته، اما این رقم اکنون و با کاهش ۲۰۰ هزار واحدی به زیر ۲.۴ میلیون بیت کوین رسیده است. گفتنی است خروج بیت کوین از صرافی‌ها می‌تواند نشانه‌ای از نگاه صعودی بلندمدت سرمایه‌گذاران باشد.

مدیر سابق گلدمن ساکس: ادغام، اتریوم را برای سرمایه‌گذاران نهادی جذاب‌تر خواهد کرد

رائول پَل، مدیر سابق بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس، در مصاحبه اخیر خود با پادکست «مانی تاکس»، گفته است که انتظار دارد به‌روزرسانی ادغام اتریوم، شوک بزرگی در عرضه این ارز دیجیتال ایجاد کند و بر قیمت اتریوم اثر مثبت بگذارد. او در ادامه توضیح داد: «بسیاری از سازمان‌ها به اشتباه بیت کوین را به‌دلیل نگرانی‌های زیست‌محیطی، اجتماعی و حاکمیتی دوست نداشتند. اما اثبات سهام این نگرانی‌ها را کنار می‌گذارد. علاوه بر این، [سهام‌گذاری] اتریوم سود جداگانه‌ای هم خواهد داشت، این چیزی است که سرمایه‌گذاران نهادی به آن علاقه دارند.»

عضو کانون صرافان: برای معامله ارزهای دیجیتال در صرافی‌ها اعلام آمادگی کردیم

شاهین چراغی، عضو کانون صرافان ایران، گفته است که بانک مرکزی به‌عنوان نهاد ناظر دستورالعملی در خصوص ارزهای دیجیتال منتشر نکرده است. او ادامه داد: «کانون صرافان نیز اعلام آمادگی کرده تا ارزهای دیجیتال در صرافی‌ها مورد معامله قرار بگیرند، اما هنوز مشخص نیست که چه افرادی می‌توانند ارز دیجیتال بفروشند و خرید و فروش باید در چه پلتفرمی انجام شود.» چراغی تأکید کرد که اگر بخشی از بازار ارزهای دیجیتال را فعال کنیم و بخشی دیگر را ممنوع، در عمل بازاری خارج از بازار رسمی صرافی‌ها ایجاد کرده‌ایم.

رئیس سابق بورس نیویورک: بیت کوین باید بخشی از هر سبد سرمایه باشد

توماس فارلی، رئیس سابق بورس نیویورک، در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌ان‌بی‌سی، گفته که بیت کوین قابل‌اعتماد و در برابر سانسور مقاوم است، عرضه آن تنها ۲۱ میلیون خواهد بود و باید بخشی از هر سبد سرمایه باشد. او که اکنون مدیرعامل شرکت «فار پوینت» است، در ادامه گفت: «بیت کوین یک دارایی برای ذخیرهٔ ارزش است، اما نوسانات قیمت آن خیلی بیشتر از سایر دارایی‌های شناخته‌شده به‌عنوان ابزار ذخیرهٔ ارزش است. بله، هولدکردن بیت کوین احتمالاً سود زیادی خواهد داشت، اما می‌تواند جنبه منفی آن نیز باشد. به سمت ماه (to the moon) اصطلاحی خطرناک است.»

صرافی ولودروم تمام وجوه سرقت‌شده خود را پس گرفت

صرافی غیرمتمرکز ولودروم (Velodrome) اعلام کرده که تمام ۳۵۰,۰۰۰ دلار سرقت‌شده در چهارم اوت (۱۳ مرداد) را پس گرفته است. ولودروم پیش از این توضیح داده بود که هکر یکی از اعضای سابق این صرافی بوده و وجوه دزدیده‌شده به یکی از کیف پول‌های باارزش خود صرافی تعلق داشته است. این کیف پول به سرمایه‌های عملیاتی مانند حقوق کارمندان اختصاص داده شده بود و ۳۵۰,۰۰۰ دلار مذکور درست قبل از اینکه به کیف پول خزانه‌داری ولودروم منتقل شود، سرقت شده بود.

به‌دلیل تورم، افراد به خرید ارزهای دیجیتال روی آورده‌اند

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، ماکسیمیلیانو هینز، مدیر عملیات صرافی بایننس در آمریکای لاتین، می‌گوید تورم جهانی باعث شده است که سرمایه‌گذاران خرد برای حفاظت از دارایی‌های خود، به خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال روی بیاورند. طبق گفته هینز، به‌دلیل تورم و قوی‌تر شدن دلار، تعداد کاربران جدید صرافی بایننس افزایش یافته است.

لانگ‌هش ونچرز قصد دارد یک صندوق ۱۰۰ میلیون دلاری برای صنعت وب ۳.۰ راه‌اندازی کند

شرکت لانگ‌هش ونچرز (LongHash Ventures) قصد دارد یک صندوق ۱۰۰ میلیون دلاری را برای سرمایه‌گذاری در صنعت غیرمتمرکز وب ۳.۰ راه‌اندازی کند. اما کوی (Emma Cui)، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار این شرکت گفته است که صندوق مذکور را برای حمایت از هجوم گسترده کاربران به وب ۲.۰ و ۳.۰ راه‌اندازی می‌کند. شایان ذکر است که لانگ‌هش ونچرز این تاکنون از پروژه‌هایی مثل پولکادات، آکالا (Acala)، آستار (Astar) و زپر (Zapper) پشتیبانی کرده است.

هکرهای آکالا توانستند بیش از ۱.۲ میلیارد دلار از استیبل کوین این پلتفرم را ضرب کنند

استخر نقدینگی تازه راه‌اندازی‌شده آکالا (Acala)، پروتکل دیفای شبکه پولکادات، در روز یکشنبه مورد حمله بزرگی قرار گرفت و هکرهای آن توانستند بیش از ۱.۲ میلیارد دلار استیبل کوین آکالا (aUSD) را ضرب کند. مدت کوتاهی پس از هک، تیم آکالا توئیتر خود را به‌روزرسانی و به این نکته اشاره کرد که هک مذکور به‌خاطر ساختار نادرست استخر نقدینگی «iBTC/aUSD» ایجاد شده است. بنا بر داده‌های موجود، این مشکل هم‌اکنون رفع شده است.

شبکه لایتنینگ پتانسیل ایجاد اختلال در صنعت پرداخت ۱۵۰ میلیارد دلاری را دارد

صرافی ارز دیجیتال کوین‌بیس باور دارد که شبکه لایتنینگ می‌تواند خدمات پلتفرم‌هایی مثل ویزا و مسترکارت را برای بیت کوین فراهم کند؛ چراکه ترکیبی از یک شبکه پرداخت قابل‌دسترس و بین‌المللی در اولین پروتکل منبع باز جهان می‌تواند به این ارز دیجیتال کمک کند تا به ابزاری واقعی برای ذخیره ارزش تبدیل شود و صنعت پرداخت ۱۵۰ میلیارد دلاری را مختل کند. با این حال، این صرافی تأکید کرده است که شبکه لایتنینگ هنوز برای کاربران و بازرگانان جدید دست‌وپاگیر است. علاوه بر این، ورود کاربران کم‌درآمد کشورهای درحال‌توسعه همچنان چالش بزرگی برای تحقق وعده‌های آن محسوب می‌شود.

افزایش ۴۰۰ درصدی برنامه‌های غیرمتمرکز بر بستر پالیگان از ابتدای سال ۲۰۲۲

بر اساس داده‌های اخیر، تعداد کاربران فعال شبکه پالیگان که در ماه مارس حدود ۸,۰۰۰ نفر بود، اکنون به ۱۱,۸۰۰ نفر افزایش یافته و تعداد برنامه‌های غیرمتمرکز (Dapp) بر بستر این شبکه نیز به اوج جدیدی رسیده است. در حال حاضر، تعداد Dappهای بلاک چین پالیگان به ۳۷,۰۰۰ برنامه رسیده است که نسبت به اوایل سال ۲۰۲۲، افزایش ۴۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

پروتکل آوی نسبت به مسدود کردن آدرس‌های کاربران واکنش نشان داده است

پروتکل وام‌دهی آوی در توئیتر خود اعلام کرده که با استفاده از سیستم غربال‌گری تی‌ارام لبز (TRM Labs) تمام کیف پول‌هایی را که با میکسر تورنادو کش تعامل داشته‌اند، شناسایی کرده و با توجه به تحریم‌های جدید آمریکا علیه این میکسر، تمام آدرس‌هایی را که پس از تحریم با آن تعامل داشته‌اند، مسدود کرده است. این عمل آوی، باعث شده است که برخی از کاربران غیرمتمرکز بودن آن را زیر سوال ببرند. تعدادی از اعضای جامعه پروتکل آوی باور دارند که مسدود کردن حساب کاربران معمولی توسط این پلتفرم کار منطقی نیست؛ چراکه مجرمان همچنان می‌توانند مستقیماً با قرارداد آن تعامل داشته باشند.

مردی از ایالت اوهایو آمریکا به‌دلیل راه‌اندازی یک طرح پانزی و دریافت بیش از ۱۰ بیت کوین دستگیر شده است

کمیسیون معاملات آتی کالا (CTFC) کشور آمریکا، از فردی به نام راتناکی‌شور گیری (Rathnakishore Giri) به‌دلیل راه‌اندازی یک طرح پانزی شکایت کرده است. بنا بر این شکایت، از مارس ۲۰۱۹ (اسفند ۱۳۹۷) تاکنون، متهم درگیر یک طرح کلاهبرداری بوده و بیش از ۱۲ میلیون دلار و ۱۰ بیت کوین را از حداقل ۱۵۰ مشتری برای سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری دارایی‌های دیجیتالی دریافت کرده که خود مدیر آنها بوده است. طبق گفته‌های CTFC، گیری از پول مشتریانش برای ایجاد یک زندگی مجلل برای خودش استفاده می‌کرده است.

کد خبر 596708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.