ایرلند، درگیر بحران مسکن اجاره‌ای

ایرلند اکنون با ورود موج پناهجویان با بحران مسکن برای اجاره روبه‌رو است و در حالی که در بازار، تقریباً عرضه‌ای وجود ندارد، طی ۱۶ سال گذشته اجاره‌ها سریع‌تر از هر زمان دیگری افزایش می‌یابد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، معتبرترین وب‌سایت املاک ایرلند Daft.ie، گزارش هشداردهنده‌ای در مورد روند بازار در بخش اجاره این کشور منتشر کرده است. بر اساس این گزارش در یکم ماه اوت تنها ۷۱۶ خانه برای اجاره در کل این کشور وجود داشت که کمتر از ۳۰۰ خانه در دوبلین قرار دارد. تا زمان نوشتن این مقاله، دوبلین تنها ۳۳۵ پیشنهاد در دسترس داشت، در حالی که ایرلند، به طور کلی، ۸۰۲ پیشنهاد خانه برای اجاره در دسترس داشت. یکی از نکات مهم در تحلیل آمار وب‌سایت املاک ایرلند این است که بر اساس لیست‌های اجاره‌ای است که اجاره‌های چند واحدی را حذف می‌کند.

این داده‌ها همچنین نشان می‌دهد که قیمت‌های اجاره آگهی‌شده بین ماه آوریل تا ژوئن، ۱۲.۶ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است. آمارها این هشدار را می‌دهد که قیمت‌ها به بالاترین میزان افزایش خود در ۱۶ سال پیش رسیده است. در طول این سه ماه، متوسط اجاره بها ۳.۳ درصد افزایش یافته و به ۱۶۱۸ یورو رسیده است.

ایرلند، درگیر بحران مسکن اجاره‌ای

این مشکل فقط به دوبلین مربوط نمی‌شود، زیرا به نظر می‌رسد اجاره مسکن در سایر شهرهای ایرلند نیز سقوط کرده است. در اواخر دهه ۲۰۱۰، این کشور شاهد تقریباً ۲۱۰۰ خانه برای اجاره بود و اکنون با یک روند نزولی این عدد فقط ۴۲۴ است. بازگشت به سطوح بازار اواخر دهه ۲۰۱۰ به منزله بازگشت از یک بازار در حال تحلیل رفتن به یک بازار به اصطلاح گرسنه است که فرای دوران اوج سال ۲۰۰۹ است.

ایرلند در حال حاضر با موجی از پناهجویان اوکراینی تحت تأثیر قرار گرفته است و بیش از ۴۰ هزار نفر از زمان آغاز عملیات ویژه روسیه به این کشور وارد شده‌اند. بسیاری از آنها مجبور شدند در مراکز اورژانس و مسکن‌های دانشجویی استقرار داشته باشند، اما اکنون با نزدیک شدن به آغاز سال دانشگاهی، اوضاع بازار مسکن می‌تواند حتی ناامن‌تر هم شود.

کد خبر 596655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.