توسعه ورزش همگانی نیازمند فرهنگ‌سازی است

فرماندار سمنان گفت: توسعه ورزش همگانی نیازمند فرهنگ‌سازی است و علاوه بر ایجاد شور و نشاط و افزایش سلامتی و تندرستی بین شهروندان، باعث افزایش سرمایه اجتماعی شهر نیز خواهد شد.

محمد بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در حاشیه برگزاری نشست شورای تربیت بدنی و ورزش و ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان سمنان، اظهار کرد: کمبود نشاط اجتماعی و گرفتاری‌های روزمره باعث شده است تا بسیاری از شهروندان کمتر به سلامت فردی توجه کنند، از آن جا که ورزش و فعالیت بدنی بر کیفیت زندگی افراد جامعه بسیار تأثیرگذار است، لازم است در این راستا برنامه‌هایی در جامعه برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه توسعه ورزش همگانی نیازمند فرهنگ‌سازی است، خاطرنشان کرد: رشد و توسعه ورزش همگانی علاوه بر ایجاد شور و نشاط و افزایش سلامتی و تندرستی در بین شهروندان، باعث افزایش سرمایه اجتماعی شهر نیز خواهد شد.

بهرامی از برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در سمنان با استفاده از ظرفیت هیئت‌های ورزشی و سازمان‌های مردم‌نهاد خبر داد و تصریح کرد: برگزاری مطلوب برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و ورزشی نیازمند برنامه‌ریزی جامع در بخش‌های مختلف است، در این راستا با مشارکت اقشار مختلف جامعه شاهد برگزاری هرچه بهتر برنامه‌ها خواهیم بود.

فرماندار سمنان در پایان، فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای برگزاری این همایش مهم را از نکات حائز اهمیت دانست و گفت: مشارکت ادارات، هیئت‌های ورزشی و سازمان‌های مردم‌نهاد می‌تواند نقش بسزایی در تحقق این امر داشته باشد.

کد خبر 596631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.