عوارض طرح ترافیک تهران تغییر می‌کند

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه باید مبلغ عوارض در معابر خلوت کاهش یابد، گفت: تا پایان شهریورماه طرح اولیه‌ تغییر عوارض طرح ترافیک برای تصویب به شورای عالی ترافیک تهران ارائه می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری تهران، سیدمجتبی شفیعی در خصوص «تغییر در اجرای طرح ترافیک شهر تهران»، اظهار کرد: طرح ترافیکی که در حال اجرا است نسبت به طرح‌های قدیمی، پیشرفته‌تر، عادلانه‌تر و هوشمندانه‌تر است، اما نواقصی دارد.

وی با بیان اینکه نسل‌های جدید اجرای طرح ترافیک و روش‌های مدیریت آن پیوسته در حال به‌روزرسانی است و باید مدیریت شهری تهران نیز به این سمت حرکت کند، افزود: تیمی بر اساس نظر شورای ترافیک تهران از مجموعه همکاران معاونت حمل‌نقل و ترافیک شهرداری تشکیل شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه بهایی که از شهروندان بابت طرح ترافیک دریافت می‌شود، نوعی از عوارض شهری به‌شمار می‌رود، اضافه کرد: این تیم روی طرح جدید در حال فعالیت است تا بتوان با استفاده از آن، به سمت عادلانه‌تر شدن طرح ترافیک حرکت کرد.

وی با بیان اینکه مبلغ دریافتی برای طرح ترافیک باید متناسب با میزان عوارضی باشد که یک خودرو برای شهر ایجاد می‌کند، افزود: عوارض باید بر اساس زمان، مکان و ایجاد آلایندگی متغیر باشد و نباید یک عدد ثابت برای شهر تنظیم شود.

شفیعی تصریح کرد: جریان ترافیکی در سطح شهر دائم در حال تغییر است، به‌عنوان مثال باید عوارض در زمان و مکان‌هایی که ترافیک، وضعیت بحرانی دارد، تغییر کند تا شهروندان تشویق شوند که شبکه معابر را خلوت کنند و با استفاده از سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی سفرهای شهری خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه باید مبلغ عوارض در معابر خلوت کاهش یابد، افزود: همچنین عوارض در روزهای آلوده‌تر هوا باید نسبت به روزهای عادی تغییر کند؛ به هر حال یک تیم متخصص منتخب در حال کار کردن روی این موضوع است و امیدواریم تا پایان شهریورماه امسال طرح اولیه‌ای برای تصویب به شورای عالی ترافیک تهران ارائه و در صورت تصویب از سال آینده اجرا شود.

کد خبر 596627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.